رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، روابط عمومی وزارت ارشاد اعلام کرد با توجه به پایان ماموریت سید صادق حسینی، سید عباس حسینی به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جدید حج و زیارت منصوب شد. سید صادق حسینی در بهمن ماه 1400 به این سمت منصوب شد، تغییر رئیس این سازمان چه زمانی برنامه ریزی برای اعزام زائران ایرانی آغاز شده و ثبت نام کاروان ها از 19 اسفند 1401 آغاز می شود و قرار است حج تمتع 1402 از ابتدای تیرماه آغاز شود.

در یادداشتی از سید عباس حسینی آمده است که وی یکی از مدیران ارشد سازمان حج و زیارت است که بیش از 25 سال سابقه مدیریتی و اجرایی در مسئولیت های مختلف سازمان حج و زیارت را دارد. زمان. زمان، مدیریت حج و زیارت استان تهران، مدیریت حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری و مدیر کل برنامه ریزی تدارکات و امور رفاهی سازمان حج و زیارت، مدیر کل اسکان و تغذیه، رئیس ستاد منطقه ای مکه و مدینه، وی رئیس و عضو هیئت های مختلف حج، عمره و عتبات بوده است.

در حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعثه سید عباس حسینی آمده است:

«با توجه به درخواست و بحث رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج و زیارت به ویژه منویات و توصیه هایی که معظم له در پیام های خود مد نظر داشتند. سالانه زیارت

توجه ویژه به ظرفیت جهانی زیارت اربعین و سیاست گذاری و برنامه ریزی در موضوع اجرای اربعین حسینی.آ) و تبدیل ایران به مهمترین جاده حرکت جهانی اربعین برای زائران و مسلمانان منطقه

تلاش برای حفظ جایگاه و منزلت زائران و زائران ایرانی با حفظ آبرو و کرامت آنها ضروری است.

چابکی ساختار منابع انسانی سازمانی و استفاده مضاعف از سرمایه، پایتخت فردی متخصص، متعهد و جوان با مدیر متخصص

تقویت رشته دلالی و حرکت تشکل ها به سوی نهادهای هوشمند و ناظران خوب در حوزه حج و زیارت

برنامه ریزی زیارتی ارزان و آسان و تعیین قیمت کل حج و عتبات عالیات

ایجاد خط مشی جامع در امور حج و زیارت و هماهنگی با نهادها و سازمان های مسئول با استفاده از ظرفیت دبیرخانه شورای عالی حج و زیارت.

صدور مجوز و نظارت بر دفتر کاروانها و زیارتهای حج و حج بر اساس رهنمودهای قانونی.

افزایش سطح آگاهی زائران و کارگزاران حج و زیارت با تکیه بر آموزش های قبل از عزیمت به منظور افزایش دانش دینی آنان و شناخت موازین قانونی و فرهنگی کشور میزبان.

توجه ویژه به سلامت زائران و زائران هنگام خروج، استقرار در کشور مقصد و بازگشت به میهن اسلامی با هماهنگی نهادهای مسئول بهداشت و درمان است.

سازمان حج یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و معارف مذاهب اسلامی است که معاونت فرهنگی وزیر را نیز بر عهده دارد.

دکمه بازگشت به بالا