دشمنان با نفوذ فرهنگی سبک زندگی خود را ترویج می دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علویه سیف الله اوا عصر یکشنبه در همایشی در مکنون ارومیه که با عنوان زنان متمدن کننده جهان اسلام برگزار شد، اظهار داشت: ما به خاطر فرهنگ مکتبی حضرت حسین(ع) دلتنگ زندگی در ایران هستیم. (صلی الله علیه و آله و سلم) و زینب علیهاالسلام س) الان در این مملکت است، پس نباید با اعمال خود شرمنده این بزرگواران شویم.

این بانوی آذربایجانی خطبه حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا را بسیار تاثیرگذار و ماندگار دانست و افزود: تحصیل اسلام باعث افزایش آرامش درونی می شود لذا به بانوان کشورهای دیگر توصیه می کنم این دین نورانی را مطالعه کنند.

بانوان گرجستانی نیز در این همایش شهید قاسم سلیمانی را الگوی جاودانه مسلمانان دانستند و گفتند: شهادت وی در جامعه اسلامی و بر ما زنان گرجی تاثیر بسزایی داشته است.

شهناز گاسانوا افزود: ما عاشق مکتب و آرمان های شهدا به ویژه شهدای ایرانی در دفاع از اسلام هستیم و در مقابل شهدا سر تعظیم فرود می آوریم.

گفت: او را نمی شناسیم اما شهادتش خیلی روی ما تاثیر می گذارد، بعد از شناختن این شخصیت برای مردم اشک می ریزیم و درد هنوز برای ما مثل درد یک عزیز است.

گاسانوا با بیان اینکه با الهام از زنان ایرانی و همراه با آنان مکتب امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را شناختم، ادامه داد: کرامت و شخصیت آنان به قدری شگفت انگیز است که ما مسلمانان هرگز آنها را فراموش نمی کنیم. .

وی با بیان اینکه ما حضرت زهرا را نمی شناسیم، گفت: زنان ایرانی و عشق و ارادتشان به امام و حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باعث شد علاقه این بانوی بزرگوار در بین بانوان گرجی نیز بیشتر شود. .

به گفته این بانوی گرجی، شهدای ایران پس از امام حسین (ع) و شهدای کربلا، خون خود را در راه ناموس کشور و پاسداری از ناموس و خاک نثار کردند و زنان ایرانی باید با پاسداری از این فداکاری پاسداری کنند. عفاف و حجاب برای ارضای

لالیا سلیمان اوا از گرجستان نیز در این همایش بیان کرد: وقتی راه و دین را برای زندگی انتخاب می کنیم، لازم است قوانین را طبق قوانین رعایت کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی افزود: ما او را نمی شناسیم و او را در تلویزیون و فضای مجازی می بینیم، اما خداوند در قرآن فرموده است هر که در راه من قدم بردارد و اخلاص داشته باشد نامش جاودانه است و او نیز ابدی خواهد بود

این همایش در آستانه روز حجاب و طهارت به همت بسیج جامعه زنان سپاه شهید آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این همایش از بانوان فعال در عرصه فرهنگ حجاب و عفاف با اهدای لوح تجلیل شد.

دکمه بازگشت به بالا