دختران هاکی روی یخ تجهیزات را هم خودشان خریدند

تجهیزات

رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران گفت: تیم ملی بانوان ایران که در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد، از دولت کمک مالی نگرفت، بلکه خود بازیکنان تجهیزات را خریداری کردند.

به گزارش میجیک، تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نقره دست یافت.

تیم ملی ایران در این مسابقات مقابل هند، قرقیزستان، کویت، امارات و سنگاپور به برتری رسید و با شکست 3 بر یک تایلند در فینال به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

کاوه صدکی، رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران درباره روند تشکیل و آماده سازی تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران به میجیک گفت: تیم ملی هاکی روی یخ ایران با راه اندازی پیست ایران مال تاسیس شد. برای شرکت در مسابقات به یک لیگ هم نیاز داریم که دو دوره لیگ برگزار می کنیم. این اولین حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه است.

وی در این خصوص افزود: مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه مسابقاتی است که تیم ها در دو سطح شرکت می کنند. از آنجایی که این اولین فصل است، از سطح دو وارد مسابقات شدیم، اما به عنوان قهرمانان این سطح، وارد سطح یک شده و به فینال راه یافتیم.

صدقی با بیان اینکه بازیکنان هاکی روی یخ سه سال است که در اردوی تیم ملی حضور دارند و سه ماه است که زیر نظر فرزاد هوشیدری فعالیت می کنند، ادامه داد: در این مدت مربیانی از کشورهای روسیه، آلمان و اسلواکی با این تیم کار کردند. . چون در این سه سال نتوانستیم در مسابقات شرکت کنیم و مسابقات آسیایی به دلیل کرونا برگزار نشد، در جام امارات شرکت کردیم و نایب قهرمان شدیم. در مسابقات کشورهای اسلامی هم نایب قهرمان شدیم. نتایج مسابقات قهرمانی آسیا را هم مشاهده می کنید.

وی در خصوص شکست مقابل تایلند در دیدار گذشته گفت: تایلند امتیاز میزبانی را دارد و تجربه بیشتری دارد. از طرفی مشکل دیگر هوای 45 درجه شارجه و غذای اینجا و هوادارانی است که ورزشگاه را آتش زدند. با این حال بازیکنان ما در یک بازی نزدیک و قابل احترام 3-1 شکست خوردند.

صدکی به حضور تیم هاکی روی یخ بانوان در این مسابقات با هزینه بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این رشته بدون پیست معنایی ندارد و هزینه ساخت پیست توسط بخش خصوصی تامین شده است. برعکس، پسرها هزینه وسایل خود را داده اند، حقوقی ندارند و با عشق به این ورزش می پردازند. او بدون هیچ کمکی از سوی دولت توانست با گروه خصوصی به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یابد. مهم این است که با نظام معمول چقدر هزینه می کنیم و چه نتایجی حاصل می شود و از طرفی در حوزه ای که سرمایه گذاری دولتی ندارد چه غرور و روحیه ملی در دختران سرزمین ایجاد شده است. .

صدگی در نهایت گفت: این نایب قهرمانی شروع کار این دختران است. در آسیا پنج تیم حضوری در سطح یک و دو جهانی داریم و به دلایلی نتوانستیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم اما مطمئن باشید سال آینده در بین هفت تیم حاضر در آسیا با طلا باز خواهیم گشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا