دام جدید کلاهبرداران به بهانه اینترنت رایگان

اینترنت رایگان | کلاهبردار

در شرایطی که وزارت حمل و نقل پس از افزایش نرخ اینترنت به همگان بسته های اینترنت رایگان ارائه می کند، برخی از این فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک جعلی درباره بسته های اینترنت رایگان سعی در کلاهبرداری از مردم دارند.

به گزارش میجیک، حمله فیشینگ تلاشی برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل است که در آن فیشر (فردی که حمله فیشینگ را انجام می دهد) با استفاده از چندین روش سعی می کند یک وب سایت، برنامه یا حتی یک سرویس را شبیه سازی کند. ‘اطلاعات

در رایج‌ترین شکل حملات فیشینگ، مهاجم پیامی را ارسال می‌کند که به نظر می‌رسد از یک شرکت یا وب‌سایت قانونی است، کاربر را به یک وب‌سایت جعلی همراه با یک لینک هدایت می‌کند، سپس از آنها می‌خواهد اطلاعات شخصی را وارد کند و سپس از این اطلاعات استفاده می‌کند. برای سرقت از کاربران

در واقع، هکرها صفحات جعلی مشابه درگاه های بانکی ایجاد می کنند و سپس لینک صفحات جعلی را همراه با متن فریبنده ارسال می کنند. اگر روی یک لینک کلیک کنید و وارد یک صفحه جعلی شوید، در دام فیشینگ افتاده اید.

کلاهبرداران پشت صفحه فیشینگ اطلاعات ورودی شما را می بینند و در عین حال اطلاعات شما را در صفحه اصلی درگاه بانکی وارد می کنند. در نتیجه خرید شما ناموفق است (به دلیل جعلی بودن درگاه بانکی شما) و خرید هکر با اطلاعات حساب بانکی شما (به دلیل واقعی بودن درگاه بانکی) موفقیت آمیز است.

بنابراین برای پیشگیری و مقابله با حملات فیشینگ توصیه می شود حتی اگر فرستنده را می شناسید، روی لینک های موجود در ایمیل ها یا پیام های فوری کلیک نکنید. حداقل لینک را در یک محدوده قرار دهید تا ببینید آیا مکان مناسبی است یا خیر. اگر آدرس وب‌سایت با «https» شروع نمی‌شود، یا نماد قفلی در کنار URL مشاهده نمی‌کنید، از وارد کردن اطلاعات حساس یا دانلود فایل‌های سایت خودداری کنید.

همچنین توصیه می کنیم که اگر یک حساب آنلاین دارید، رمز عبور خود را مرتباً تغییر دهید. ممکن است حساب شما بدون اطلاع شما در معرض خطر قرار گرفته باشد. در همین راستا طی هفته گذشته به نظر می رسد تلاش های زیادی برای فریب مردم با عنوان اینترنت رایگان صورت گرفته است.

پس از افزایش تعرفه ها به درخواست اپراتورها در هفته گذشته، وزارت ارتباطات با ارسال پیامکی به کاربران اینترنتی اعلام کرد که شهروندان برای فعالسازی بسته اینترنت رایگان به پنجره ملی سرویس دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir مراجعه کنند. توسط دولت اهدا شده و یک شماره استاندارد انتخاب کنید. . فعال سازی اینترنت رایگان دولتی برای مردم با ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگ اینترنت بین المللی) برای یکی از سیم کارت های مردم انجام می شود. حال در چنین شرایطی کلاهبرداران از فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک های جعلی از بسته های اینترنتی رایگان اقدام به فریب مردم کرده اند که هوشیاری کامل کاربران لازم است و فریب این پیامک ها را نخورند.

در همین راستا رئیس پلیس فتای خراسان شمالی طی روزهای گذشته نسبت به ارسال پیامک وزارت ارتباطات به شماره CRA.IR و آدرس my.gov.ir (پنجره سراسری دولت) هشدار داد. ) و کاربران باید به آدرس توجه کنند

اخیراً فتای فرجا، رئیس واحد مبارزه با جرایم سازمان یافته و کشوری پلیس کل کشور به شهروندان توصیه کرده است که بسته های اینترنت رایگان را تنها از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت فعال کنند.

وی تاکید کرد: هرگونه اطلاع رسانی در این خصوص تنها از طریق شماره پیامک CRA.ir انجام می شود. شهروندان توجه داشته باشند که پیام های دریافتی در این خصوص از شماره شخصی یا شبکه های اجتماعی همواره توسط مجرمان ارسال می شود و با هدف فریب و تخلیه حساب های بانکی صورت می گیرد. بنابراین شهروندان به این پیام ها توجه نکنند و از باز کردن لینک ها و نصب اپلیکیشن های اندرویدی با این عنوان خودداری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا