خودروهای برقی در مقابل نفت می‌ایستند؟

خودرو | خودروهای

نتایج نشان می‌دهد که تغییر در تحرک کلی الکتریکی تقاضای جهانی نفت را به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش داده است که خودروهای دو و سه چرخ 60 درصد از این کاهش یا 1.08 میلیون بشکه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش میجیک، شرکت های بزرگ نفت و گاز جهان در خیابان های آسیا و آفریقا با رقبای کوچک تری روبرو هستند. خودروهای پر سر و صدا و خطرناکی که هر روز میلیاردها نفر را جابه جا می کنند، بی سر و صدا برق تولید می کنند و امسال یک میلیون بشکه در روز تقاضای نفت را کاهش می دهند.

ده ها استارت آپ در کنیا و رواندا برای جایگزینی تاکسی های برقی با یکدیگر رقابت می کنند. در هند، بیش از نیمی از تمام خودروهای سه چرخ جدید فروخته شده و ثبت نام شده در سال جاری، از باتری استفاده می کنند. اندونزی و تایلند نیز از برقی شدن موتورسیکلت ها حمایت می کنند.

چین بر این بازار تسلط دارد. دولت این کشور از دهه‌ها پیش شروع به تبلیغ وسایل نقلیه الکتریکی برای پاکسازی شهرهای خفه‌شده از دود کرد، که توضیح می‌دهد که چرا بیشتر خودروهای دو چرخ برقی جهان در چین هستند.

در مجموع، انتظار می‌رود خودروها و خودروهای الکتریکی کوچک‌تر جایگزین 4 درصد از کل تقاضای نفت در سال جاری شوند. با این حال، رشد به ویژه برای حمل و نقل انرژی مهم است زیرا حمل و نقل حدود 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تشکیل می دهد.

طبق یک مطالعه مستقل جامع، از میان تمام تغییراتی که جهان برای کاهش بیشتر گرمایش ایجاد می کند، فروش خودروهای الکتریکی تنها دسته ای است که در مسیر دستیابی به اهداف آب و هوایی قرار دارد.

وسایل نقلیه برقی همچنین مشکل آلودگی هوا را حل می کند که سازمان بهداشت جهانی آن را هر ساله با هفت میلیون مرگ زودرس مرتبط دانسته است.

در نایروبی و هانوی ویتنام موتورها تبدیل به تاکسی می شوند. در بمبئی، هند، یک اسکوتر می تواند یک خانواده چهار نفره را حمل کند. در چین دوچرخه های برقی راهی برای رفت و آمد میلیون ها نفر است. در جاهای دیگر، تولیدکنندگان معتبر موتورسیکلت در حال عرضه مدل های باطری هستند. هوندا اخیرا اعلام کرده است که با هدف فروش سالانه چهار میلیون موتورسیکلت برقی تا سال 2030، 3.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، بزرگترین مانع بر سر راه خودروهای الکتریکی کوچک، سیاست برخی دولت هاست. کشورهایی مانند مکزیک که به جای باتری به نفت یارانه می دهند، خودروهای برقی دو و سه چرخ دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا