خضریان: وزارت بهداشت ملزم به استفاده از تجهیزات پزشکی تولید شرکت‌های دانش بنیان داخلی شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود از بررسی مشکل تامین تجهیزات و شرکت های تولیدی پزشکی در این جلسه کمیسیون خبر داد و گفت: وزارت بهداشت نیز باید از تجهیزات پزشکی تولید شده در شرکت های دانش بنیان داخلی استفاده کند.

به گزارش میجیک، علی خضریان به تشریح جلسه امروز کمیسیون اصل نود پرداخت و گفت: این جلسه به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مربوط به انرژی های تجدیدپذیر و پیگیری مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی تصریح می کند: انرژی های تجدیدپذیر در کنار اثرات مثبت زیست محیطی و هزینه های پایین تولید می تواند عملکرد مثبتی در اقتصاد بنگاه های خرد تولید کننده انرژی داشته باشد. این قانون همچنین برای بخش هایی که از انرژی های تجدیدپذیر، به ویژه انرژی خورشیدی استفاده می کنند، حمایت می کند.

خزران افزود: در این جلسه رئیس کمیته مددکاری امام خمینی (ره) گزارشی از اقدامات این کمیته برای کار مستقل ذی نفعان در بخش تولید انرژی با توجه به حدود 4500 نیروگاه خورشیدی ارائه کرد. با حمایت مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شده است. اما هزینه تامین تجهیزات در این حوزه به دلیل نوسانات ارزی افزایش می یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی و سازندگی بسیج نیز در راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کوچک همین اقدامات را انجام داده است اما با مشکلاتی از جمله افزایش هزینه ها مواجه هستند که در در این جلسه ضمن استماع گزارش سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و مرکز پژوهش‌های مجلس تصمیم گرفتند بدهی دولت به تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر را پرداخت کنند و از گروه‌های تحت حمایت نهادهای حمایتی صاحب آنها وام بگیرند. به مدت 6 ماه شروع به تولید انرژی های تجدیدپذیر می کند.

خضریان در تشریح دستور دیگر این کمیسیون در خصوص بررسی مشکلات شرکت های تامین و تولید تجهیزات پزشکی گفت: شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی عدم تخصیص ارز، مشکل تامین قطعات، دوگانگی در صدور مجوزهای مختلف در وزارتخانه. . صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت. و سردرگمی بین ادارات مختلف دولتی، تضاد منافع با وزارت بهداشت به عنوان یکی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش به عنوان مشکلات اصلی در این زمینه مطرح می شود.

خزران افزود: مقرر شد تا 10 روز آینده درخواست شرکت های دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی از بیمه سلامت انجام و اقدامات لازم برای پرداخت انجام شود. همچنین وزارت بهداشت موظف است از تجهیزات پزشکی تولید شده در شرکت ها بر اساس دانش داخلی استفاده کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا