خسارت قطعی اینترنت به مشترکان پرداخت می‌شود؟

قطعی اینترنت

SLA یک قرارداد دوجانبه بین یک ارائه دهنده خدمات و یک گیرنده خدمات بر اساس توافقنامه و با هدف اطمینان از پارامترهای کیفیت خدمات توافق شده است.

به گزارش میجیک، هفته گذشته برخی کاربران از قطعی مداوم اینترنت خبر دادند. این موضوع پس از مدتی توسط شرکت مخابرات تایید شد و آنها اعلام کردند که در یکی از مراکز مخابراتی نقص فنی وجود دارد. البته پس از این اتفاق این شرکت تایید کرد که با شارژ پکیج هزینه های متحمل شده توسط مشتریان را در این چند ساعت جبران می کند.

طبق آداب و رسوم سایر کشورها، مشتریان می توانند با بررسی مشخصات خاص تهیه شده برای خدمات توسط ارائه دهنده خدمات و همچنین سطح کیفی ادعایی که از جمله آنها SLA – Service Level Agreement است، ارزیابی لازم را انجام دهند. بالا و در ایران، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات موافقتنامه سطح دسترسی به خدمات زیرساختی (SLA) را برای ارائه خدمات نقطه به نقطه تصویب کرده است.

شرایط و چارچوب قرارداد سطح خدمات (SLA) با هدف شفاف سازی کیفیت خدمات در مقابل هزینه در ارتباطات داده، بر اساس مصوبه 177 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال 1392 بر اساس ماده 6 اساسنامه نظارتی به تصویب رسید. شبکه و احترام به حقوق مشتری. بنابراین، تدوین و موافقت نامه SLA را می توان یکی از اقداماتی دانست که امنیت فضای سرمایه گذاری در کشور را تضمین می کند و منجر به ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی و ارتباطی در کشور می شود.

اجرای کلی SLA در قالب قرارداد با اپراتور مخابرات منعقد می شود و در صورت تمایل گروه مشتریان این شرکت ارتباطات زیرساخت، شرایط قرارداد با توجه به سطح SLA درخواستی و دریافتی از طرف مرتبط تنظیم می شود. هزینه بر عهده مشتری است و برای هر دو طرف معتبر خواهد بود. . در مورد این امکان می توان گفت SLA که قراردادی برای تضمین و ارائه خدمات با کیفیت معین از سوی شرکت خدماتی به مشتری یا شرکت کاربر است.

در واقع SLA یک قرارداد دوجانبه بین ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات بر اساس توافق و با هدف تضمین پارامترهای کیفیت خدمات مورد توافق است.

در این قرارداد کیفیت سطح خدمات، نحوه سنجش تخلفات سطح خدمات و ضمانت اجرا باید مشخص شود. از سوی دیگر، مشتریان باید محتوای قرارداد و قرارداد سطح خدمات را به دقت مطالعه و تایید کنند و خسارات ناشی از عدم ارائه خدمات و پشتیبانی اپراتور را مشخص کنند.

اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات معمولاً به دلیل شرایط رقابتی قوی سعی می‌کنند از چارچوب‌های SLA علاوه بر توافق‌نامه‌های الزامی قانونی پیروی کنند.

همچنین مفاد قرارداد مشتری، اپراتور (یکی از دارندگان مجوز رگولاتوری) را ملزم می کند تا بر اساس تایید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قراردادی مشخص و مشخص در زمینه کمیت، توافق سطح کیفی و خدمات (توافق نامه) امضا کند. خدمات سطح) به مشتری. خدمات ارائه دهد. علاوه بر این، اپراتور باید قبل از ارائه خدمات و دریافت وجه از مشتری، یک نسخه از مفاد قرارداد مشتری را به صورت رایگان در اختیار گیرنده یا مشتری جدیدی که آن را درخواست می کند، ارائه دهد.

بنابراین به مشتریان توصیه می شود در هنگام خرید سرویس اینترنت سرعت ثابت، سرویسی را انتخاب کنند که متناسب با نیاز و بودجه خود باشد. علاوه بر این پنل کاربری عمومی دارای اطلاعات و ابزارهایی مانند پروفایل کاربری، تاریخ پرداخت و گزارش های مالی، جزئیات مصرف، ابزار اندازه گیری سرعت و کیفیت و … می باشد. یعنی با استفاده از دستگاه می توانند از نظر کیفیت، سرعت، میزان مصرف و پرداخت متوجه وقفه یا مغایرت در خدمات خود شوند و نسبت به دریافت این حقوق اقدام کنند.

لازم به ذکر است در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت و یا عدم موفقیت مشتری در استیفای حقوق خود می توانند با شماره تلفن 195 یا https://195.cra.ir شکایت خود را اعلام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا