حضور زنان در دوره‌های حکمرانی دانشگاه عالی دفاع ملی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سامیه رفیعی نماینده مجلس در اولین دوره آموزشی زنان و حکومت داری حضور یافت اعلام: متأسفانه گاهی که مسائل زنان مطرح می شود افکار عمومی به سمت آسیب های اجتماعی گرایش پیدا می کند که زنان در عرصه های مختلف پیشرفت زیادی کرده اند.

وی افزود: نقش انقلاب اسلامی در حوزه زنان بسیار مهم است و انقلاب اسلامی واقعاً شکل خاصی از زنان را ارائه می دهد، اما اینکه چگونه این موضوع به نسل جدید و جهان معرفی شده جای سوال دارد.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه در بحث الگوسازی برای زنان فقیر بسیار ضعیف عمل می کنیم و باید در این زمینه گام های زیادی برداشته شود.

رفیعی تصریح کرد: حضور بانوان در دوره مدیریت عالی دانشگاه دفاع ملی برای اولین بار محقق شده است در حالی که در سال های گذشته فقط آقایان در این دوره شرکت می کردند.

ما ایده گفتمان دو بعدی انسانی را به یک ایده سیاسی تبدیل نمی کنیم

همچنین در این مراسم فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان گفت: آنچه در نظام جمهوری اسلامی از اول انقلاب در حوزه زنان و خانواده انجام شده است نشان از توجه ویژه به مشکلات دارد. زنان پیشتاز این موضوع در بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را می توان به عنوان گفتمان ساز و گره شکن در این بیانات جستجو کرد.

وی بیان کرد: همه اینها نشان می دهد که انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به مسائل زنان داشته است. ما گزاره ها و اصول جدی در خصوص مسائل زنان در انقلاب اسلامی داریم. کاری که در انقلاب اسلامی انجام شد، کشت زن و مرد در دو منطقه عمومی و خصوصی بود. زنان انقلاب اسلامی با تراجنسی دیدن آنها و حذف مسائل جنسیتی از عرصه اجتماعی متفاوت هستند، زیرا محیط خانواده برای زنانی که وارد عرصه اجتماعی می شوند مهم است.

رئیس فراکسیون زنان شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به برنامه اول تا ششم توسعه توجه کنیم، خواهیم دید که تفکر دو بعدی گفتمان انسانی را تبدیل به سیاستی نمی کنیم تا دولت . آن برنامه سیاست را داشته باشد. اولین مورد خود دولت است. حکمرانی یعنی قوانین بازی باید تغییر کند. تصمیم گیرندگان دولتی باید توسعه یابند. در مورد زنان، ما واقعاً به این دولت نیاز داریم.

قاسم پور بیان کرد: در حوزه زنان فضای عمومی ایجاد نمی کنیم که بتوانیم از هر دو طرف برنامه ریزی زنان به معنای آن را طلب کنیم و در این زمینه حکمرانی نداریم. این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها موضوع زن را به عنوان اولین مسئله کشور مطرح کرده اند. در این حوزه با خلأها و خلأهای تقنینی و اجرایی مواجه هستیم.

من باید بگویم؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکومت داری امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در تالار شیخ فضل الله نوری شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و کسب تجربیات ویژه در حوزه حکومت داری با محوریت نقش زنان با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، علی اکبر متکن دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا