جریمه نیم میلیون خودرو برای صحبت راننده با تلفن همراه در تهران/ اجرای «طرح۲۰» برای کاهش تصادفات

تلفن | تهران

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از 20 راهکار کوتاه مدت برای کاهش تصادفات رانندگی در تهران خبر داد و گفت: در این راستا طرحی به نام «طرح 20» در جاده های پایتخت در حال اجراست.

به گزارش میجیک، سرهنگ احسان مومنی با حضور خبرنگاران از اجرای طرح جدید پلیس راه در حوزه ایمنی ترافیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در هشت ماهه امسال شاهد افزایش جرحی و فوتی در جاده های جاده ای بوده ایم. پایتخت، پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از ابزارهایی است که در این زمینه مسئولیت اجرای اقدامات در دستور کار را دارد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی ایده ها و نظرات مختلف در نهایت به 20 راهکار کوتاه مدت اما موثر برای کاهش تصادفات دست یافتیم، گفت: با توجه به تعداد راهکارها عنوان طرح را نیز «طرح 20» انتخاب کردیم. این طرح از هفته گذشته آغاز شده و در دستور کار تمامی روسای پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قرار گرفته است و امیدواریم شاهد کاهش تصادفات در سطح شهر تهران باشیم. در اجرای این طرح همانطور که گفته شد 20 راهکار برای کاهش تصادفات رانندگی در نظر گرفته شده است.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی راهکار اول و اجرای قانون و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی راه حل دوم است، گفت: همچنین از طریق دوربین به تخلفات مشهود و نامحسوس رسیدگی شود. ، همچنین بخشی از این مورد است. بخش سوم به مهندسی ترافیک و اصلاح هندسی راه بازمی گردد. در مجموع، این 20 راه حل پیشنهادی بر اساس این مشکلات است.

مومنی برخورد با تخلفات شبانه را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: آمار ما نشان می دهد 39 درصد تصادفات فوتی در تهران دقیقا در شب های پنجشنبه و جمعه رخ می دهد. یعنی 39 درصد در دو شب و 61 درصد در پنج شب دیگر. ما همچنین دریافتیم که 62 درصد از تصادفات در روزهای پنجشنبه و جمعه بین ساعت 10:00 صبح تا 2:00 بامداد رخ داده است.

وی ادامه داد: در این راستا امروز با شدت بیشتری طرح شبانه را اجرا می کنیم. از هفته دوم مهرماه تاکنون حدود 54 هزار متخلف سرعت و سبقت غیرمجاز خودرو در طرح شبانه شناسایی و اعمال قانون شد. در این طرح به تخلفاتی می پردازیم که با جان مردم و سایر کاربران ترافیک بازی می کند.

به گفته نماینده عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در این مدت 2 هزار و 990 خودرو به دلیل تخلفات انجام شده توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

مومنی همچنین با بیان اینکه 50 درصد تصادفات در تهران ناشی از عدم توجه به جلو است، گفت: تحلیل تصادفات شهر تهران نشان می دهد که بیشترین تصادفات رانندگی ناشی از استفاده از تلفن همراه است. در این راستا در طول اجرای طرح 20 نیز به این موضوع توجه جدی داریم.

وی همچنین عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران را از جمله موارد رسیدگی به این قانون برشمرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال تاکنون با حدود 500 هزار راننده که با تلفن همراه صحبت می کنند برخورد و قانون اعمال شده است. در این زمان حدود 400 هزار موتورسوار که از کلاه ایمنی استفاده نمی کردند نیز مشمول قانون شدند. متأسفانه 90 درصد موتورسوارانی که در صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا