تویوتا تاج‌وتخت را حفظ می‌کند؟

تویوتا

شرکت تویوتا موتور گفت که انتظار دارد سود عملیاتی در سال تجاری با پنجمین جهش در فروش خودروهای الکتریکی در بحبوحه کاهش اختلالات زنجیره تامین جهانی ناشی از کمبود تراشه، 10 درصد افزایش یابد.

به گزارش میجیک، بزرگترین خودروساز جهان تخمین می زند که فروش باتری خودروهای الکتریکی از جمله برند لوکس لکسوس در مارس 2024 به 202 هزار دستگاه در سراسر جهان خواهد رسید که بیش از پنج برابر 38 هزار دستگاه در سال گذشته است.

تویوتا انتظار دارد سود عملیاتی در سال جاری به سه تریلیون ین (22.2 میلیارد دلار) برسد که مطابق با میانگین پیش بینی تحلیلگران 3.02 تریلیون ین است. این هدف پس از افزایش بیش از یک سوم سود عملیاتی در سه ماهه چهارم مالی منتهی به مارس به 626.9 میلیارد ین دست یافت.

تویوتا در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار دارد حجم فروش و تولید به 10.1 میلیون دستگاه افزایش یابد که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است. تویوتا همچنین اعلام کرد که 10 وسیله نقلیه جدید با باتری معرفی خواهد کرد و قصد دارد تا سال 2026 سالانه 1.5 میلیون خودروی الکتریکی بفروشد.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه تویوتا موفق شده عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان را حفظ کند، اما همچنان چالش های زیادی وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا