تولید یک سوم پیله های ابریشم کشور توسط مددجویان

ابریشم | مددجویان

میجیک/ خراسان شمالی رئیس کمیته امداد گفت: یک سوم پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد تولید شده است که نشان می دهد در مسیر افزایش تولید حرکت می کنند.

بختیاری در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی 2000 مجری طرح کاری کمیته امداد خراسان شمالی که 7 تیرماه در بجنورد برگزار شد، گفت: امسال 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کمیته امداد پرداخت می شود. متقاضیان ایجاد اشتغال مبلغ این تسهیلات برای ایجاد 500 هزار شغل پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دستور تشکیل کمیته پشتیبانی را دادند، گفت: منظور امام راحل از تشکیل کمیته حمایت، پرورش استعدادهاست.

جدای از این، مقام معظم رهبری بر توانمندسازی افراد تحت پوشش تاکید کرده اند، به همین دلیل یکی از اهداف مهم کمیته مدیریت شیلات، آموزش است.

بختیاری ادامه داد: در آن سنت اگر بخواهیم فساد را در جامعه از بین ببریم باید منشا آن که بیکاری است را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: بالاترین عبادت زمانی عبادت است که جوانان با کار و تلاش غذای حلال بیاورند.

وی تصریح کرد: کمیته کمک به ایجاد پروژه دارای برنامه مهارت آموزی است و از سوی دیگر امکاناتی را برای ایجاد فراهم می کند که باید اطمینان حاصل شود که از امکانات موجود برای پروژه نیز استفاده می شود. در غیر این صورت هدر دادن پول است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه رشد تولید، تورم کنترل شده است، گفت: در سال زراعی جاری یک سوم پیله ابریشم کشور توسط مددجوی کمیته امداد تولید شده است که نشان دهنده حرکت در . جهت تولید

وی با اشاره به فرش های تولیدی مددجویان کمیته امداد نیز تصریح کرد: فرش های تولیدی مددجویان کمیته امداد با نشان تجاری احسان ثبت جهانی شده و در سال گذشته 130 هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجو تولید شده است.

بختیاری تاکید کرد: یکی از راهکارهای کمیته امداد توسعه مشاغل خانگی است چرا که 52 درصد ساکنان این نهاد را زنان تشکیل می دهند که برخی از آنها دارای فرزندان بی سرپرست هستند.

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز اظهار داشت: یکی از اهداف ما در این استان آموزش ماهیگیری به مردم است که یکی از نتایج آن ایجاد 2 هزار شغل توسط همیاران کمیته امداد است.

وی گفت: امسال در سال تولید در استان شاهد توسعه تولید در ابعاد مختلف بوده ایم و امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی برای غلبه بر تورم انجام دهیم.

حسین نژاد با اشاره به سفر رئیس جمهور در سال گذشته و تعیین اهداف اظهار داشت: تامین آب از پروژه های گلیل و سارانی از اولویت های ما است که با تصویب ماده 23 اجرایی می شود و از سوی دیگر حفظ و نگهداری سد نیز یکی از اولویت های ماست. از دیگر برنامه ها، تعمیر و نگهداری سد بیدواز به پایان رسیده و ساخت سد گلماندره هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: حدود 27 درصد افراد جامعه تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که باید برای توسعه اشتغال تلاش کنیم تا درآمد این افراد افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا