تولید محصولات کشور در بخش کشاورزی به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است

بخش کشاورزی | تولید محصول

میجیک/ سیستان و بلوچستان نماینده سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مجموع تولیدات بخش کشاورزی در کشور از 25 میلیون تن در اوایل انقلاب به افزایش یافته است. بیش از 125 میلیون تن امروز.

محمدمهدی قاسمی شامگاه چهارشنبه 4 بهمن در جلسه شورای تحقیقات حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: افزایش تولید بخش کشاورزی در شرایط تغییر اقلیم با کاهش بارندگی محقق شده است. از این بخش بی بهره است و تنها 40 درصد زمین زیر کشت رفته است.

وی تاکید کرد: تمام دستاوردهای این بخش در این سال ها مرهون تلاش و کار جهادی است که باعث شد کشوری که واردکننده برخی محصولات و محصولات مانند مرغ و پنیر بود به صادرکننده این محصول تبدیل شود. بخش امروز.

نماینده سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت آموزش و ترویج تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه رواج آموزش و ترویج نقش مهمی در رشد و توسعه دارد. تولید در بخش کشاورزی نیز وزیر جهاد کشاورزی بر این موضوع تاکید ویژه داشت.

قاسمی کمبود دانش و آگاهی، فناوری و سرمایه را یکی از مهم ترین چالش های حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه افزایش دانش و آگاهی از تمامی مراحل کاشت تا برداشت است. محصولات کشاورزی کشاورزان با استفاده از ظرفیت بانک ها به فعالان این بخش تسهیلات پرداخت کنند تا بتوانند با سرمایه لازم.

قاسمی تاکید کرد: در بخش کشاورزی منابع و سرمایه در گردش برای بهره برداران محدود است اما با نفوذ دانش می توان آثار این دو محدودیت را کاهش داد و بهره وری بخش کشاورزی را افزایش داد.

نماینده سازمان تات و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت را فرآیندی عملی شامل استفاده از منابع آبی موجود، شرایط اقلیمی و خاکی و سیاست های دولت عنوان کرد و اظهار داشت: این الگوی کشت به عنوان یک فرآیند عملی در نظر گرفته شده است. مهمترین ماموریت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی است که مزایای اتخاذ الگوهای کشاورزی با توجه به شرایط آب و هوایی، تغییرات اقلیمی و محدودیت منابع آبی در کشور به عنوان یکی از مهمترین الزامات مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای پژوهشی با بیان ظرفیت ها و توانمندی های بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال برای مردم استان ایلام دارد.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود: بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد و در دولت سیزدهم در راستای توسعه بخش کشاورزی، سرمایه گذاری قابل توجه شرکت های بزرگ اقتصادی کشور و بخش خصوصی داخلی انجام شد. . از استان در زمینه های دام و طیور، شیلات و کشاورزی و باغداری را به پایان رسانده اند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش، پژوهش و ترویج برای بهبود بخش کشاورزی، خواستار سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا