تفتیان در افت بود/ دوومیدانی در حال پوست‌اندازی است

رئیس فدراسیون دوومیدانی نتایج کسب شده توسط تیم ملی دو و میدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان از مدال آوران دو و میدانی در کنار قهرمانان بازی های آسیایی تجلیل کرد.

به گزارش میجیک، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از 28 تا 30 بهمن توسط ایران برگزار شد و ملی پوشان با مجموع 16 مدال (9 مدال بانوان و 7 مدال برای آقایان) در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون درباره میزبانی این مسابقات به میجیک گفت: رضایت آسیا با گواهی معتبر دهلان الحمد، رئیس کنفدراسیون آسیا تایید می شود. کسب این عنوان افتخار بزرگی است که با تلاش و کوشش همکارانم در طول روز به دست آمده است. آقای الحمد بارها از اینکه میزبان خوبی بوده و ایران کشوری امن با مردمی دوست است ابراز خرسندی کرده است.

مدال های زنان از نظر کمی و کیفی بالاتر از مردان است

وی درباره عملکرد تیم دوومیدانی بانوان ایران در این مسابقات گفت: به نظرم موفقیت آمیز بود. زنان ما در مسیر رشد هستند. قهرمانان ما در این مسابقات رکوردهای شخصی خود را بهبود بخشیدند یا رکوردهای ملی را شکستند. این نشان می دهد که ما در مسیر رشد قرار داریم. مدال طلای خانم فصیحی را نیز نباید فراموش کنیم که حضور خود در المپیک را تایید کرد و در مسابقات داخل سالن جهان نیز قهرمان شد. خانم دستبندان هم می ارزد که به سختی به دست می آید. او آینده درخشانی دارد.

وی ادامه داد: خانم عیدیان رکورد ایران را ارتقا داد و در مسابقات جوانان جهان قهرمان شد. خانم عدالت با بهبود رکورد شخصی خود سوم شد. بانوان مدال بزرگی دریافت کردند که نشان از توانایی بالای آنها داشت. مدال ها از نظر کمی و کیفی نسبت به آقایان برتری دارند.

تفتیان در زمینه زوال / پوست اندازی است

دو و میدانی در حال ریزش است

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره عملکرد تیم مردان گفت: مدال های خوب و ارزشمندی هم کسب کردند. سجاد جوانی بسیار خوش آتیه است که در 400 متر رکورد خود را بهبود بخشید و طلا گرفت. مدال فوق العاده و ارزشمندی است. این ورزشکار بسیار شجاع است و توانایی های بالایی دارد. برای جوانان آسیا آرزوی موفقیت دارم.

وی ادامه داد: آقای صابری در مورد کاهش وزن هم خوب است. به هر حال ورزشکار گاهی در اوج است و گاهی در پایین. صابری هم یک سهمیه دارد و با این مدال جایگاهش بهتر می شود. سوبان احمدی جوان بسیار خوش آتیه ای است که ثروت سهمیه ای خود را افزایش داده است. اگر در چند رویداد بین المللی شرکت کند و دو بار رکورد کمتر از یک دقیقه و 48 ثانیه را ثبت کند، می تواند سهمیه المپیک را کسب کند. علی امیریان هم جوان آینده دار است و شانس حضور در المپیک را دارد.

مبینی ادامه داد: نقطه قوت مسابقات این است که جوانان ورزشکار ما مدال آور شدند. این نشان می دهد که دو و میدانی پوست انداخته است و باید این جوانان را با برنامه های رکورددار ارتقا دهیم تا برای المپیک بعدی نتیجه بگیریم. این ثابت می کند که اگر به جوانان ایمان داشته باشیم می توانند آینده دو و میدانی را رقم بزنند.

تفتیان در زمینه زوال / پوست اندازی است

تفتیان پایین رفت

وی درباره عملکرد ضعیف حسن تفتیان که در دوی 60 متر به مقام ششم دست یافت، گفت: دوومیدانی رکوردشکنی است و ورزشکاران همیشه در اوج نیستند. تفتیان به دلیل گذراندن دوره بدنسازی پایین آمد و نتیجه خوبی نگرفت. او هم دوست نداشت. تخصص در دوی 100 متر و امیدوارم در ابتدای فصل به اوج برسم تا رکوردم را بهبود بخشم و در المپیک شرکت کنم.

مبینی درباره حضور تفتیان در مسابقات داخل سالن جهان گفت: تفتیان رنکینگ خوبی دارد و می تواند در مسابقات جهانی شرکت کند. ما یک معرفی نامه نوشته ایم. در صورت رسیدن دعوتنامه و ویزا به موقع ارسال خواهد شد.

تفتیان در زمینه زوال / پوست اندازی است

مدال های دو و میدانی تجلیل می شود

وی در خصوص پاداش وزارت ورزش و جوانان به مدال آوران این مسابقات گفت: آقای وزیر چند روز پیش قول داده اند که قهرمان داخل سالن به همراه مدال آوران بازی های آسیایی تجلیل شود.

مبینی در پایان گفت: از آقای هاشمی وزیر ورزش تشکر می کنم که با حمایت های ویژه میزبان این مسابقات بودند. آقای اسبقیان چندین بار از زمین مسابقه بازدید کردند و مسئولان کمیته ملی المپیک در این راستا حمایت های مادی و معنوی کردند. از طرفی از زحمات همکارانم در فدراسیون هر ساعت تشکر می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا