تصویر جعلی و سقوط ناگهانی بیت‌کوین

بیت کوین، بزرگترین دارایی ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار، پس از انتشار تصویری مبنی بر انفجار جعلی در نزدیکی پنتاگون، که احتمالاً توسط هوش مصنوعی (AI) ایجاد شده بود، یک افت ناگهانی را تجربه کرد.

این تصویر هشداردهنده که توده بزرگی از دود تیره را در نزدیکی ساختمان نمادین که مقر وزارت دفاع ایالات متحده (DOD) است نشان می‌دهد، به طور گسترده توسط چندین حساب کاربری در سایت میکروبلاگینگ توییتر به اشتراک گذاشته شد. .

در میان کسانی که این تصویر را منتشر کردند، حساب توییتر رسانه دولتی روسیه رشتودی بود که بیش از سه میلیون دنبال کننده دارد. این تصویر همچنین توسط یک حساب کاربری تایید شده توییتر به نام BloombergFeed به اشتراک گذاشته شده است.

رشتودی توییت حاوی عکس را حذف کرد، در حالی که توییتر حساب BloombergFeed را به حالت تعلیق درآورد.

اوایل روز دوشنبه، تصویری که توسط هوش مصنوعی ایجاد شد، یک انفجار ساختگی را در نزدیکی پنتاگون آمریکا نشان داد. این خبر توسط رسانه دولتی روسیه، راشتودی، در توییتر به اشتراک گذاشته شد که به انتشار این خبر کمک کرد.

این تصویر مردم را به یاد حملات 11 سپتامبر می اندازد و اعتماد سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا باعث فروش وحشتناک فوری و همچنین زیان بیش از هفت درصدی در داو جونز و افت 4.5 درصدی در بازگشت سرمایه بین المللی مورگان استنلی شد. (MSCI).

این تصویر که دقایقی پس از انتشار آنلاین آن توسط اداره آتش نشانی کانتی آرلینگتون جعلی بودن آن تایید شد، هیچ تاثیر گسترده ای بر بازار سهام و ارزهای دیجیتال نداشته است.

حساب رسمی توییتر برای آتش نشانی و خدمات پزشکی اورژانس آرلینگتون (EMS) اعلام کرد: “هیچ انفجار یا حادثه ای در یا نزدیک پنتاگون رخ نداده و هیچ خطر یا خطر فوری برای مردم وجود ندارد.”

این عکس در حدود ساعت 10:06 صبح جمعه به وقت شرقی در توییتر به اشتراک گذاشته شد و تنها چهار دقیقه بعد، در ساعت 10:10 صبح، بازار واکنش نشان داد و شاهد روند نزولی بود.

شاخص های سهام ایالات متحده متحمل آسیب جزئی شدند، اما پس از تایید مقامات جعلی بودن آن، به سرعت بهبود یافتند.

بیت کوین، اولین دارایی رمزنگاری شده در جهان، نیز سقوط ناگهانی را تجربه کرد و با انتشار این عکس به 26500 دلار کاهش یافت.

اگرچه تایید نشده است که آیا تصویر منتشر شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد شده است یا خیر، اما دارای نشانه های تصویری است که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا