تصویب شیوه نامه «نظام استاد شاگردی» در آموزش هنر

هنر

راهنمای «مدرس نظام کارشناسی ارشد آموزش هنر» در مقطع کارشناسی نقاشی یک دوره آزمایشی در دانشگاه هنر اسلامی ایران است. فرشچیان در هفتاد و ششمین جلسه شورای دولتی هنر به تایید اعضا رسید.

به گزارش میجیک، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتاد و ششمین جلسه شورای ملی هنر صبح امروز دوشنبه 21 آذرماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. و دبیر محمد حسین ایمانی خوشخو با دستور جلسه بررسی طرح. «رویه های نظام کارآموزی کارشناسی ارشد هنر آموزش» و ادامه بررسی «آیین نامه صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم» انجام شد. در وزارت

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سیاست «نظام کارآموزی کارشناسی ارشد آموزش هنر» گفت: حمایت از جریان آموزش اصیل طبق نظام سنتی و تحسین برانگیز از مهمترین اولویت های وزارتخانه است. تحصیلات. فرهنگ و ارشاد اسلامی در عصر جدید و در این راستا تصویب کتاب سبک نظام معلم – کارآموز در آموزش هنر از اقدامات مهم و اساسی در نظام آموزشی کشور تلقی می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که روش تدریس در رشته هنر فضای متفاوتی نسبت به روش مرسوم در سایر رشته‌های دانشگاهی دارد، اجرای دستورالعمل‌های صحیحی مانند «سامانه کارآموزی کارشناسی ارشد» در آموزش هنر می‌تواند کار بزرگی باشد. رویداد در این راستا، و اجرای آن تلاش می کند تا با سیاست تناسب داشته باشد که این امر به ویژه در گام اول اهمیت دارد.

ضمناً در جدیدترین جلسه شورای هنری، دستور بعدی جلسه، ادامه بررسی «آیین نامه صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم» بود و موضوعات مرتبط توسط اعضا مورد ارزیابی قرار گرفت. اعضا در ادامه به ارائه نظرات خود در خصوص مقررات نظارتی صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم پرداختند.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، سید محمد هاشمی معاون حقوقی و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا جعفری جلوه مشاور رییس سازمان صدا و سیما، بهمن نامور مطلق رییس حوزه هنری کبری خزعلی مدیر شورای فرهنگی بانوان، محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر، محمدحسین سای و ابراهیم سوزنچی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی رجبی دوانی هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ در امور هنری، مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، نواب حجت الاسلام، سجاد محمد یارزاده رئیس دانشگاه استاد فرشچیان و رضا نقی زاده رئیس دفتر برنامه ریزی. علوم، تحقیقات و فناوری از جمله افرادی هستند که در این نشست حضور دارند.

پس از سال ها وقفه، جلسات شورای دولتی هنر در دوره جدید وزارت فرهنگ از سر گرفته شد و صبح امروز یازدهمین جلسه این شورا در دوره جدید و هفتاد و ششمین جلسه در دوره های مختلف در محل برگزار شد. دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا