تصمیم اقتصادی جدید آمریکا – میجیک

آمریکا | اقتصاد

رئیس فدرال رزرو آمریکا معتقد است که برای مبارزه با تورم باید نرخ بهره را افزایش دهد.

به گزارش میجیک به نقل از بیزینس، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره موجب کاهش تورم می شود.

پاول در اظهارات خود در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان گفت که تقریباً همه شرکت کنندگان در کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) انتظار دارند افزایش نرخ بهره تا پایان سال تا حدودی مناسب باشد.

وی افزود: در جلسه هفته گذشته با توجه به دامنه و سرعت حرکت آن، با احتیاط تصمیم گرفتیم محدوده هدف را بدون تغییر نگه داریم تا کمیته بتواند اطلاعات اضافی و پیامدهای سیاست پولی را ارزیابی کند.

فدرال رزرو طبق انتظارات در پایان نشست دو روزه هفته گذشته افزایش نرخ بهره خود را حفظ کرد و نرخ وجوه فدرال را بدون تغییر در 5 درصد تا 5.25 درصد نگه داشت.

با این حال، آخرین پیش بینی بانک مرکزی حاکی از آن است که دو افزایش 25 واحدی برای بقیه سال ممکن است.

پاول به این کمیته گفت: تورم از اواسط سال گذشته تا حدی تعدیل شده است، اما فشارهای تورمی همچنان بالاست و روند کاهش تورم به 2 درصد فاصله زیادی دارد.

تورم سالانه مصرف کننده در ماه مه به 4 درصد رسید که پایین ترین سطح در بیش از دو سال گذشته است که از 4.9 درصد در آوریل کاهش یافته است. تورم سالانه تولیدکننده در ماه مه به 1.1 درصد کاهش یافت که کاهش قابل توجهی نسبت به رشد سالانه 2.3 درصدی آوریل داشت.

پاول گفت: ما اثرات تشدید سیاست خود را بر تقاضا در بخش‌هایی از اقتصاد که به نرخ‌های بهره حساس هستند دیده‌ایم، با این حال، درک کامل اثرات مهار پولی به‌ویژه بر تورم زمان می‌برد.

اقتصاد با شرایط سخت‌تر اعتباری برای خانوارها و مشاغل مواجه است که ممکن است بر فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و تورم تأثیر بگذارد و میزان این تأثیرات نامشخص است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا