تحصیل ۶۰۰ هزار دختر جوان در دانشگاه آزاد/سوال نخبگانی در سطح جهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، نشست هم افزایی بانوان پژوهشگر فرهیخته و تاثیرگذار امروز با حضور معاون رئیس جمهور و خانواده رئیس جمهور به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

محمدمهدی طهرانچیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: آنچه اکنون در حال رخ دادن است برای غرب در حوزه زنان جای تامل دارد. با 300 سال حکومت، غرب وعده داده است که مردان و زنان می توانند به عنوان یک نخبه علمی با هم همکاری کنند. اما طوفان الاقصی مانند طوفانی سهمگین حجاب را از این چهره دروغین برداشت.

وی افزود: برای اولین بار در 26 دانشگاه غرب کشور اعتراض به آنچه که نوزادکشی و ظلم به زنان را مجاز می داند، صورت می گیرد و زنان تحصیل کرده ای که به بالاترین مناصب رسیده اند متهم به اعتراض به کودک کشی هستند و باید محاکمه شوند! امروز ما متهم به دفاع یا عدم دفاع از زن نیستیم، غرب با همه دستاوردهایش اکنون متهم است. رئیس دانشگاهش محاکمه می شود! سوال اینجاست که حقوق زنان و کودکان کجاست؟! این سوال نخبگان جهانی است.

طهرانچی وی بیان کرد: در اسلام زمانی که مادر شیر می دهد، پدر باید لباس و غذا تهیه کند و با مشورت می تواند دایه بگیرد اما نظام اداری که از غرب آورده شده ازدواج و مکمل را نمی فهمد. نقش های زن و مرد و سنگین است مرد است.

وی بیان کرد: نظام دانشگاهی دختران را از سن 18 تا 32 سالگی به مجرد بودن در خوابگاه عادت می دهد و پس از آن باید تا 40 سالگی برای سیستم شغلی مبارزه کرد که تجرد است. این یک سیستم وارداتی است و وجود زن و مرد را به عنوان مکمل به رسمیت نمی شناسد. در این مورد نباید یک نگاه یک طرفه داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این قشر نخبه می تواند سیستم یک چشمی دوبعدی ایجاد کند. سیستم اداری در اداره ظالمانه است. باید با هوشیاری به حقیقت نگاه کرد رویایی ما پیشنهادات جامعه نخبگان را در نظر می گیریم.

وی گفت: باید فرصت هایی را که انقلاب اسلامی برای زنان ایجاد کرده است توسعه دهیم. از سال گذشته ما با چالش های جدی روبرو هستیم و زنان و دختران هدف قرار گرفته اند. مانند قوم لوط که آماج همسر لوط قرار گرفتند و همسر لوت نیز در کنار قوم لوت متفکر شد.

طهرانچی وی گفت: در دانشگاه آزاد 600 هزار دختر داریم. به کمک شما دانش پژوهان نیازمندیم. استعمال دخانیات در بین دختران رو به افزایش است و مسیر اشتباهی کاشته شده است و باید به سراغ مادران منتخب و فعالان فرهنگی برویم.

دکمه بازگشت به بالا