تجمیع پلاک‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران بر جمع‌آوری پلاک‌های آسیب‌دیده برای کاهش لرزش ساختمان‌ها در بافت‌های آسیب‌دیده تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اشتغال در اختیار بخش خصوصی و در اختیار مردم است، راهبرد ما با تدوین یک راهکار مؤثر رواج یافته است. بسته تشویقی و رفع موانع کار.

به گزارش میجیک، محمد آیینی در نشست تخصصی با رابط عمران، مسکن و بهسازی ستاد توانمندسازی جامعه محور 2020 محیط زیست کشور، اظهار کرد: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی ناپایدار در محلات شناسایی شده است. هدف بازآفرینی شهری است و ما چاره ای جز تسریع در نوسازی بافت های فرسوده در مناطق هدف بازآفرینی شهری نداریم.

وی با اشاره به زلزله بم و مقایسه آن با زلزله های سه استان ترکیه گفت: زلزله جدید ترکیه از نظر بزرگی و میزان وقوع بیشتر از زلزله بم است اما تعداد قربانیان وجود دارد. برخلاف اتفاقی که برای بم افتاد. واقعیت این است که اگر دولت ترکیه برنامه مقاوم سازی و نوسازی واحدهای قدیمی را به درستی اجرا نکند، شاهد فاجعه مرگباری در این کشور خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جمع آوری پلاک های فرسوده اصلی ترین جهاد در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می شود، گفت: تسهیلگران و واسطه ها باید بتوانند با ابتکار و خلاقیت ساکنان بافت های فرسوده را متقاعد سازند تا در این زمینه اقدام کنند. بزرگترین تصمیم زندگی، از ساختمان های لرزان و ناپایدار خارج شوید و زمینه ای را برای مشارکت با سازندگان، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان فراهم کنید.

عیانی با یادآوری اینکه دولت و شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری نقش تسهیل گر و پشتیبان دارند، گفت: با توجه به اینکه اشتغال در اختیار مردم و در اختیار مردم است، راهبرد ما همگانی سازی با تدوین موثر است. بسته تشویقی و رفع موانع کار.

وی با اشاره به اینکه اجرای بسته تشویقی نقش مهمی در اصلاح بافت فرسوده دارد، گفت: در شهرهایی که بسته تشویقی را اجرا کردند، 300 درصد افزایش تعداد پروانه ها را شاهد بوده ایم.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، اطلاع رسانی به مردم در خصوص بازآفرینی شهری را بسیار مهم دانستند و گفتند: شتاب و جهش در نوسازی ساختمان های ناپایدار زمانی رخ می دهد که مردم حقوق خود را در خصوص نوسازی بدانند. خود. این را می توان با کمک رسانه های دیداری و شنیداری، گروه های جهادی، بسیجیان، دفاتر تسهیلگری در سطح محله و متولیان محله انجام داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا