تجدیدنظر در قیمت‌ خودروهای مونتاژی

تجدیدنظر | خودرو

سخنگوی شورای رقابت از بازنگری قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد.

به گزارش میجیک، اسماعیل شجاعی با بیان اینکه محاسبات شورای رقابت در مورد خودروهای مونتاژی مربوط به صورت های مالی سال گذشته است، اظهار کرد: شرکت های خودروسازی صورت های مالی شش ماهه اول سال 1401 خود را به سازمان حمایت ارسال کردند و محاسبات انجام شد. یکشنبه گذشته اعلام شد، نتایج اعلامی بر اساس گزارش مالی اعلام شد.
وی با تاکید بر اینکه محاسبات جدید تکمیل می شود، گفت: البته من اعلام کردم که تا سه ماه آینده محاسبات جدید تکمیل می شود، اما رئیس شورا به من گفت که این امر می تواند خیلی زودتر اتفاق بیفتد. البته هیئت مدیره آن را درست نمی کند، اما محاسبات جدیدی را بر اساس صورت های مالی ارائه خواهیم کرد.

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به انتشار دستورالعمل قیمت خودرو در بهمن ماه سال گذشته (1401) گفت: زمانی که قیمت ها را اعلام می کنیم ممکن است مصرف کنندگان یا تولیدکنندگان از آن قیمت ها راضی نباشند. در مورد قیمت تولید که به طور متوسط ​​30 درصد بیشتر از قیمت فعلی است، بسیاری از مصرف کنندگان ادعا می کنند که به نفع سازنده عمل می کنند، اکنون قیمت خودروی مونتاژ شده کمتر شده است، تولید کننده راضی نیست.

اسماعیلی که در گفت و گوی تلویزیونی صحبت می کرد با بیان اینکه وظیفه شورای رقابت مدیریت است، گفت: حمایت از مصرف کننده یکی از اصول اصلی شورا است اما این حمایت از دروازه تولید است، نباید قیمت گذاری کنیم. به منظور توقف تولید

بر اساس این گزارش، قیمت خودروی مونتاژ شده روز شنبه هفته جاری (۲۶ اردیبهشت) در شورای رقابت تصویب و یکشنبه (۲۷ اردیبهشت) اعلام شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا