تامین مالی ۴۵۰ میلیارد تومانی دانش‌بنیان‌ها در فرابورس

مدیرعامل صرافی اعلام کرد؛

تامین اعتبار 450 میلیارد تومانی دانش بنیان در فرابورس

مدیرعامل فرابورس گفت: در 8 ماهه امسال 38 شرکت با 9 هزار میلیارد تومان از طریق فرابورس تامین مالی شدند که 450 میلیارد تومان آن متعلق به دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی شیرازی با اشاره به اینکه بازار نوآور متشکل از دو تابلوی رشد و دانش بنیان است، اظهار کرد: اولین شرکت های دانش بنیان پیشنهاد و مورد پذیرش هیئت تشخیص نوآوران قرار گرفتند. بازار هفته گذشته

به گفته وی، فضای دانش بنیان برای شرکت های دانش بنیان خلاق، مبتکر و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شده است و حداقل سرمایه ثبت شده برای ورود به این فضا 10 میلیارد تومان است و حداقل سرمایه ثبت شده برای پذیرش تا بازار دوم 60 میلیارد تومان است.

شیرازی با اشاره به تامین مالی 9 هزار میلیارد تومانی شرکت در 8 ماهه امسال گفت: در 8 ماهه امسال 38 شرکت با 9 هزار میلیارد تومان تامین مالی شدند که 450 میلیارد تومان آن متعلق به دانش بنیان است.

نیاز به بهبود سواد مالی

در ادامه این مراسم مدیرعامل فرابورس بر لزوم افزایش سواد مالی در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: چالش مهم بازار سرمایه کشور نبود آموزش و سواد مالی است.

وی با اشاره به تجربه بازار سرمایه در سال 1398 گفت: عمده زیان سهامداران ناشی از نداشتن سواد مالی در بین سرمایه گذاران است.

مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در زمینه سواد مالی به ویژه تامین مالی کار زیادی دارد، ادامه داد: در این زمینه کمبود آموزش و دانش در بازار سرمایه وجود دارد. . بازارهای سرمایه امروزی فاقد ابزارهای متنوع نیستند، اما بسیاری از مدیران آن را درک نمی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه نبود این ماموریت برای دو گروه رسالت سنگینی ایجاد می کند، تصریح کرد: گروه اول معلمان مقطع ابتدایی تا بالاتر و گروه دوم مشاوران سرمایه گذاری دارای مجوز از سازمان بورس هستند که برای همه. نوع سرمایه گذاری و تامین مالی باید از مشاوره گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا