تاریخ‌سازی دختر ایرانی‌ در استرالیا با کسب سهمیه المپیک در بوکس

تینا رحیمی می تواند سهمیه المپیک استرالیا را کسب کند تا به عنوان اولین بوکسور مسلمان و محجبه تاریخ ساز شود.

به گزارش میجیک و به نقل از سایت استرالیایی smh، تینا رحیمی اولین زن مسلمان و با حجاب استرالیا شد که سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد. او یکی از 12 بوکسوری است که نماینده استرالیا در المپیک پاریس خواهد بود.

تیم بوکس استرالیا به طور مساوی بین مردان و زنان تقسیم شده است، آماری مناسب برای المپیکی که در 128 سال گذشته اولین المپیکی خواهد بود که بر برابری جنسیتی تاکید می کند.

رحیمی، اهل بنکستاون در جنوب غربی سیدنی، پیش از این در بازی های مشترک المنافع شرکت کرده بود و مدال برنز وزن 57 کیلوگرم بیرمنگام را به دست آورده بود.

فداکاری هایی که رحیمی برای حفظ ایمانش به بوکس انجام داده باورنکردنی است. وقتی از او پرسیدند که آیا بوکس با دست‌ها و پاهای پوشیده و داشتن حجاب کامل ناراحت‌کننده است، پاسخ داد: واقعاً هوا گرم است. در یک مسابقه اخیر که در جزایر سلیمان انجام دادم، بسیار کم بود. به محض این که کلاه سرم را برداشتم، متوجه شدم که چقدر عرق بیرون می آید، اما مانند روزه و تمرین، سازگار شدم.

ماه مبارک رمضان که مسلمانان از طلوع تا غروب آفتاب از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنند، مصادف با مسابقات جهانی بوکس بانوان هند است. رحیمی گفت: برای حفظ سطح ورزش و هیدراتاسیون بدنم باید قبل از آفتاب بدوم. من فقط می توانم یک جلسه در روز تمرین انجام دهم. من خیلی احساس خستگی می کنم، اما این بخشی از دین من است، بنابراین برای من مهم است.

کاهش وزن نیز می تواند برای آنها چالش ایجاد کند زیرا در برخی کشورها یافتن سونا برای زنان دشوار است.

با کسب سهمیه بوکس المپیک برای دختر ایرانی در استرالیا تاریخ سازی کنید

تینا در سن 27 سالگی در المپیک شرکت خواهد کرد، همان سنی که پدرش از حضور در استرالیا محروم شد. مایکل رحیمی در ایران متولد شد اما قبل از مهاجرت به استرالیا در دانمارک زندگی می کرد. وی که قهرمان کشتی آزاد ایران و دانمارک بود در سال 91 در استرالیا به عنوان قهرمانی وزن 90 کیلوگرم دست یافت و این کشور را به عنوان سومین کشور معرفی کرد. او قصد داشت در المپیک 1992 بارسلون شرکت کند اما این اتفاق نیفتاد.

در آن زمان فدراسیون کشتی استرالیا اعلام کرد که کشتی گیرانی را فقط در وزن های 68 و 74 کیلوگرم به المپیک می فرستد، بنابراین مایکل وزن خود را کاهش داد تا در وزن پایین تری تلاش کند، اما نتوانست اسپانسر جذب کند و نتوانست هزینه مالی او را تامین کند. مسافرت رفتن.

هری گارساید دارنده مدال برنز توکیو و کیتلین پارکر دارنده مدال نقره قهرمانی جهان نیز در تیم استرالیا حضور دارند. نابغه کوئینزلندر در وزن فوق سنگین (92 کیلوگرم) نیز سهمیه المپیک را کسب کرده است.

این بوکسور ایرانی در پایان گفت: اکنون دو بار در روز و شش روز در هفته تمرین می کنم. من مشتاقانه منتظر حضور در المپیک و رقابت برای استرالیا هستم.

فهیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر رفتن به شهر عشق (پاریس) برای مبارزه گفت: می توانم آنجا عشق پیدا کنم اما در این بین عشق به بوکس از بین نمی رود. زمانی که بوکس را شروع کردم عاشق این رشته شدم. خیلی حس خوبیه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا