تاثیر وزن زنان در افزایش خطر سقط مکرر جنین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | سقط مکرر

به گزارش خبرنگار آنلاین ، به نقل از ساینس روزانه، تیمی از محققان به سرپرستی دانشگاه ساوتهمپتون انگلیس رابطه بین سبک زندگی زنان و خطر سقط مکرر را ارزیابی کرد.

سقط جنین شایع ترین عارضه در اوایل بارداری است که باعث ایجاد 15 تا 20٪ از کل بارداری ها می شود. سقط مکرر یک بیماری پیچیده است و اگرچه اغلب به دلیل عوامل پزشکی و تأثیرات سبک زندگی ایجاد می شود ، اما در حدود 50٪ موارد علت آن “ناشناخته” است.

نتایج این مطالعه نشان داد سقط های مکرر در مادران کم وزن (با شاخص توده بدنی کمتر از 5/18) ، اضافه وزن (BMI بین 25 تا 30) و چاقی (BMI بالای 30) رخ داده است.

دکتر. “بانی ن»، رئیس تیم تحقیقاتی ، در این زمینه در باره وی گفت: “مطالعه ما شامل بررسی 16 مطالعه بود كه نشان داد كمبود وزن یا كمبود وزن به طور قابل توجهی خطر دو سقط متوالی را افزایش می دهد.” “برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 25 و 30 است ، خطر سقط جنین به 20 و 70 درصد افزایش می یابد.”

در حالی که محققان تحقیقات بیشتری را تشویق می کنند ، نتایج نشان می دهد وزن یک عامل پرخطر است که می تواند برای کاهش خطر سقط جنین اصلاح شود.

یافته ها نشان می دهد که داشتن شاخص توده بدنی غیرطبیعی می تواند خطر سقط مکرر برای زنان را افزایش دهد ، بنابراین پزشکان باید بر روی کمک به زنان در مدیریت این عوامل خطر تمرکز کنند.

دکمه بازگشت به بالا