بیشترین عوامل مهاجم زیستی غیربومی را در استان‌های جنوبی داریم

میجیک/ کرمان رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ما در استان های جنوبی بیشترین عوامل بیولوژیک غیربومی را داریم زیرا بزرگترین مرز آبی بی رویه و قابل کنترل را در منطقه داریم و عوامل مخرب می توانند از نظر اقتصادی و سیاسی وارد کشور شوند. اهداف و خواسته یا ناخواسته».

حسین رنجبر امروز 26 خردادماه در مراسم افتتاحیه نخستین قرارگاه مقابله با متجاوزان بیولوژیک و مرکز تحقیقات متجاوزان بیولوژیک جنوب شرق کشور در کرمان گفت: معمولا بین 30 تا 40 درصد محصولات کشاورزی از بین می رود. تحت تأثیر عوامل مضر در کلیه فرآیندهای تولید.

وی افزود: اولین مانع برای غلبه بر عوامل خطرناک قرنطینه است و اگر مشکل قرنطینه و بهداشت گیاهی در کشور رعایت شود ممکن است بسیاری از مشکلات پیش نیاید.

رنجبر در ادامه تصریح کرد: ما کشور متخاصمی داریم که محصولات خاص و استراتژیک را هدف قرار می دهد و در این شرایط همه دستگاه های کشور باید وارد عمل شوند و با کمک ما مشکل را حل کنند تا بیش از این به عرصه های دیگر سرایت نکند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه باید در رویکرد مقابله با تهدیدات بیولوژیکی بازنگری کلی صورت گیرد تا در آینده شاهد همین خاطرات نباشیم، گفت: مشکل ما بالاتر از خرمای حنایی است. سوسک

وی گفت: دشمن طبق برنامه عمل می کند و در حالی که می توانیم در اقتصاد کشور توسعه پیدا کنیم و برنامه وزارت جهاد کشاورزی در کشت های گلخانه ای ادامه دارد، شاهد شیوع بیماری های ویروسی در کشور و هدف قرار دادن محصولات هستیم. آنچه را که در زبان گیاهی جامو کرونا می نامیم را ارائه دهید. وضعیت و مشکلات ما پیچیده تر از جامعه بشری است و تنوع گیاهان به ما ظرفیت بیشتری برای دریافت عوامل محیطی و از بین بردن آنها می دهد و به گروهی از عوامل مخرب محدود نمی شویم.

رنجبر اضافه کرد: غیربومی ترین عوامل مهاجم بیولوژیک را در استان های جنوبی داریم زیرا بی رویه ترین و قابل کنترل ترین مرزهای آبی را در منطقه داریم و عوامل خطرناک می توانند با اهداف اقتصادی یا سیاسی و عمد یا غیرعمد وارد کشور شوند. میوه های پرتقال، باغات و مزارع پسته استان آسیب دیده اند و در واقع در محصولاتی که مزیت نسبی دارند این وضعیت پیش آمده است. آیا همه اینها تصادفی است؟ نه

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: این مشکل از قبل برنامه ریزی شده است و باید در مقابل آنها عاقلانه و عاقلانه عمل کنیم و تشکیل چنین قرارگاهی (قرارگاه مقابله با مهاجمان بیولوژیک) ضرورت شماره یک است. . کشور در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی و اگر ایو جایگاه ویژه ای برای این مشکلات قائل نشود، در سال های آینده نمی توانیم مسیر مورد تاکید مقام معظم رهبری را در مسیر حفظ امنیت غذایی طی کنیم. انجمن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا