بیانیه سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره یک پیام‌رسان داخلی

فناوری | فناوری اطلاعات

در روزهای اخیر شاهد انتشار تصویری در شبکه های اجتماعی بودیم که به ادعای ناشر، تصویر رایانه ای یکی از کارمندان پیام رسان داخلی است. در این رابطه سازمان فناوری اطلاعات ایران از مدیر ارشد این هیئت خواستار توضیح شد.

به گزارش میجیک، به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، برای این منظور علاوه بر تشکیل جلسه فوری با مدیر این نماینده، کارشناسان این سازمان با هدف بررسی دقیق جزئیات و راستی آزمایی بیانیه صادر شده توسط بله، در محل این نماینده حضور یافتند.

بر اساس بررسی های انجام شده، سامانه مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیراخلاقی در کانال ها و گروه های عمومی کاملاً جدا از سامانه اصلی این پیام رسان است. محتوای این کانال ها و گروه ها به عنوان نمونه ای از محتوای عمومی مطابق با سند شرایط و ضوابط مسنجر نشان داده می شود. بنابراین، محتوای عمومی ارجاع‌شده در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتوای جعلی مانند فیشینگ، لینک‌های مضر و محتوای غیراخلاقی بررسی می‌شود.

این محتوای نامناسب را می توان با گزارش های ارسال شده توسط کاربران یا از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (متن کاوی) شناسایی و برای بررسی بیشتر در سیستم قرار داد. همچنین با بررسی قسمت های مختلف این سامانه مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات شخصی کاربرانی که در کانال ها و گروه های عمومی مطالب ارسال می کنند مانند شناسه کاربری، نام فرستنده و شماره تلفن را ندارد. طبق توضیحات در این مورد هیچ گونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت کاربرانی که از Yes Messenger استفاده می کنند مانند قبل تضمین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا