بودجه را متوازن‌سازی می‌کنیم/بخش فرهنگ مظلوم بود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در روند تهیه بودجه سال آینده، تخصیص بودجه از بخش‌های مختلف بررسی و بازنگری می‌شود و تراز انبار را انجام می‌دهیم که یکی از بخش‌های سرکوب‌شده است. در بودجه، بخش فرهنگی

به گزارش میجیک، داود منظور در دیدار با فعالان و فرهیختگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که شب گذشته برگزار شد، اظهار کرد: سازمان برنامه بودجه با توجه به مسئولیت ها و رسالت و انتظارات مقام معظم رهبری و دولت این امر را ضروری می داند. این سازمان بحثی سازنده و موثر با صاحب نظران در مورد مسائل و ابعاد مختلف نظام مشکل کشور برگزار کند.

وی افزود: بر این اساس جلسات متعددی را در مورد سایر موضوعات با کارشناسان حوزه های مربوطه برگزار کرده ایم و هدف این است که از رهنمودها و نظرات کارشناسان برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع امشب ما گفت وگوی فرهنگی و تفصیل مسائل فرهنگی است، گفت: اکنون در آستانه تنظیم قسمت دوم لایحه بودجه 1403 هستیم که عمدتاً مربوط به مصارف و هزینه است. ، این بحث مهم است.

ما بودجه را متعادل می کنیم / اداره فرهنگی سرکوب شده است

نگاه یک سویه به اقتصاد باید کنار گذاشته شود و رویکرد جامع جایگزین شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستیم همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند، باید نگاه واحد به توسعه اقتصادی را کنار بگذاریم و رویکرد همه جانبه و همه جانبه داشته باشیم. همه پیشرفت.»

وی در ادامه گفت: پیشرفت فرهنگی و اصلاح ساختار فرهنگی کشور ایجاب می کند که دقیقاً بدانیم نظام معضل فرهنگی چیست و چه اولویت هایی دارد و بر اساس اولویت بندی حرکت کنیم.

سازمان برنامه ها و بودجه ها باید بر اساس نظام اولویت بندی عمل کند

منظور با اشاره به رهبر معظم انقلاب گفت: مشکلات زیادی در کشور داریم. بنابراین، باید بررسی کنیم که کدام مشکلات اولویت حل هستند. سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متولی تدوین و اجرای برنامه ها و تخصیص بودجه باید به مشکلات فرهنگی کشور که مستلزم کار فکری و پژوهشی و بیشتر نیازمند اقدام است ورود کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر نگاهی به کارشناسان مسائل کشور داشته باشیم، می بینیم که در جامعه امروز در مسائلی مانند زن و خانواده نیاز به همفکری، همفکری و انسجام بیشتر است. حجاب، سبک زندگی، رسانه و غیره جدا از هم.» داریم و نیاز به تحول در سازوکارها و نظام های فرهنگی یکی از اولویت هایی است که باید بیشتر انجام شود. از نظر فرهنگی باید به همه مقوله ها اعم از فیلم و سریال، کتاب و رسانه و همچنین مشکلات عادی که افراد در زندگی با آن مواجه هستند مانند آسیب های اجتماعی که همیشه با اولویت ها متفاوت است نگاه کنیم.

ما بودجه را متعادل می کنیم / اداره فرهنگی سرکوب شده است

رویکردی فعال برای حفاظت از فرهنگ و جامعه

معاون رئیس جمهور گفت: دشمن علاوه بر جنگ اقتصادی و امنیتی، برای جنگ نرم و فرهنگ سازی نیز برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده است و این می طلبد که بتوانیم در جنگ نرم علاوه بر پاسخ سریع به برویم، مقابله به مثل کنیم. این حرکت را داشته باشید، بیایید رویکردی فعال برای حفاظت از فرهنگ و جامعه داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برخی از فعالان فرهنگی گلایه دارند که در برنامه ریزی و بودجه ریزی نسبت به مسائل فرهنگی غفلت شده است و معمولاً نگاه ها در تخصیص منابع معطوف به مسائل اقتصادی و زیرساختی است که این انتقاد به جا است. یعنی توجه نظام برنامه ریزی به بخش فرهنگی و مولفه های فرهنگی باید بسیار متفاوت باشد و تغییر رویکرد همه جانبه ای صورت گیرد.

سازمان برنامه ها و بودجه ها باید ارتباط گفتمانی با انقلاب را تقویت کند

منظور با بیان اینکه برنامه و سازمان بودجه کشور باید ارتباط گفتمانی با انقلاب را برای تکمیل ماموریت تقویت کند، افزود: چه سازوکاری باید برای تقویت این ارتباط مطالعه شود تا در انجام ماموریت، ظرفیت بخش دولتی نیز تقویت شود. . با دولت باید با هم مرتبط شوند و هم افزایی ایجاد شود، در این صورت نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه از نظر نیروی انسانی و سازماندهی کار و ارتباط با دستگاه های دولتی از قوت بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از قدیمی ترین سازمان ها در نظام بروکراسی دولتی، اندیشه ها و گفتمان هایی برآمده از این تجربه بوده است. به عنوان دانش انباشته معروف

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ریشه همه مشکلات کشور و راه حل همه مشکلات در سازمان برنامه و بودجه است، افزود: این سازمان به عنوان یک قوه فهیم دولتی از جمله سازمان هایی است که سطح بسیار بالایی دارد. . توانمند در حل مشکلات کشور و متخصص در حل مشکلات است و برای حل مشکلات کشور در قالب بودجه سالانه برای مشکلات کشور برنامه ریزی و برنامه ریزی و اجرا می کند.

منظور افزود: این ظرفیت ممتاز در برنامه و سازمان بودجه کشور است و ما با نهادها در این سازمان ارتباط رفت و برگشتی داریم. به عبارت دیگر در حین توسعه برنامه اطلاعاتی را از دستگاه بدست می آوریم و در مرحله اجرای برنامه توسط دستگاه نظارت می کنیم.

ما بودجه را متعادل می کنیم / اداره فرهنگی سرکوب شده است

برنامه هفتم بر اساس اولویت های مشکلات کشور است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه رویکرد متفاوتی برای تدوین برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شد و سعی کردیم بر اساس رفع مشکلات شناسایی شده در سیاست عمومی ابلاغی، برنامه را تنظیم و تدوین کنیم، افزود: در چارچوب ابلاغی به سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان بخشی از مشکلات و چالش های اصلی کشور، مشکلات اقتصادی و در زمینه هایی مانند رشد اقتصادی، تورم، عدم تعادل انرژی، صندوق های بازنشستگی، آب و غیره است.

وی بیان کرد: از این رو در سازمان برنامه و بودجه تلاش می شود مجموعه اقدامات اصلاحی بر اساس الگوی حل مسئله برای عبور از چالش تعیین شود و در هر جای برنامه نگاه رویکرد و رویکرد است. تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های کلان باید نظام اجرا شود.

منظور افزود: در تهیه برنامه هفتم نظرات دستگاه ها جمع آوری شد و بر اساس دانش انباشته در برنامه و سازمان بودجه کشور، این لایحه تهیه و به دولت و مجلس ارائه شد.

با اشاره به اینکه یکی از مزایای لایحه بودجه 1403 وجود ارتباط منطقی با اصول و رویکرد اتخاذ شده در لایحه برنامه هفتم است، گفت: تلاش می کنیم آنچه را که در برنامه هفتم آورده ایم مد نظر قرار دهیم. تدوین بودجه 1403

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اصلاح ساختار بودجه 1403 را براساس تکالیف برنامه هفتم آغاز کرده است، افزود: کاهش تراز عملیاتی بودجه، کاهش وابستگی بودجه به نفت و حرکت به سمت درآمد پایدار از جمله ویژگی های این برنامه است. اصلاحات از بودجه سال آینده

منظور اضافه کرد: در روند تهیه بودجه سال آینده در سراسر کشور، تخصیص بودجه بخش‌های مختلف بررسی و بازنگری می‌شود و توازن انبار را انجام می‌دهیم که یکی از بخش‌های سرکوب‌شده در منطقه است. بودجه، بخش فرهنگی

رئیس سازمان بودجه و سازمان برنامه ریزی کشور بر لزوم جبران مشکلات حوزه فرهنگی در بودجه تاکید کرد و افزود: برای رعایت عدالت بین استانی و تعادل بخشی سهم بخش های مختلف در بودجه ردیفی را ساماندهی می کنیم. و ردیف های مختلف را با توجه به بودجه موسسه مدیریت کنید. .

ما بودجه را متعادل می کنیم / اداره فرهنگی سرکوب شده است

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی حوزه فرهنگی در کشور است و بخش عمده ای از بودجه فرهنگی کشور به این وزارتخانه اختصاص دارد. رویکرد برنامه و تشکیلات بودجه کشور اعتماد به نهاد است و ظرفیت نهاد عالی را در نظر می گیریم، در تعریف چارچوب و کلی، لازم نیست وارد جزئیات بودجه در نظر گرفته شده برای موسسه شویم. و در عین حال نظارت بر بودجه نیز باید رعایت شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش می کنیم برنامه و سازمان بودجه را از سازمان مذاکره کننده بودجه با سازمان تغییر دهیم، گفت: در این جلسات نیز سعی می شود نیازهای واقعی دستگاه شناسایی شود تا پس از شناسایی. آنها ، منابع لازم را برای این نیازها فراهم خواهیم کرد. بیایید نگاهی به بودجه دستگاه بیندازیم و بودجه مورد نیاز دستگاه را تخصیص دهیم.

ارتباط با حلقه های میانی و مردم توسط همه دستگاه های اجرایی باید توسعه یابد

منظور با اشاره به لزوم تقویت حلقه های میانی و مردمی به عنوان یکی از رویکردهای تحولی، افزود: در مجموع باید به سمتی برویم که خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تخصیص اعتبار، با حلقه های میانی ارتباط برقرار کند. در راستای عمومیت بخشیدن به کار که یکی از رویکردهای اصلی دولت است 13.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: سایر دستگاه های اجرایی نیز موظف به ارتباط با اقشار متوسط ​​و مردم در حوزه کاری هستند و رویکرد سازمان برنامه و بودجه مستلزم ایجاد این ارتباط نیست. زیرا ما این را یکی از وظایف دستگاه می دانیم.

بیان دیدگاه ها و نظرات فعالان و فرهیختگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

در این دیدار سیداحمد عبودیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت; حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی; حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری کارشناس مذهبی; حجت الاسلام و المسلمین «محمد حاج ابوالقاسم» استاد حوزه علمیه; «محمدحسین حسینی یکتا» عضو شورای مرکزی ستاد عمار؛ مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین «حسین ملانوری»، استاد حوزه علمیه; «حسین طاهری» دبیرکل اتحادیه اسلامی دانشجویان؛ سید عبدالرسول علم الهادی، استادیار دانشگاه امام حسین؛ «علی یکتا» مدیرکل دفتر برنامه ریزی فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان دعوت اسلامی؛ رحیم آبفروش، دبیر جمعیت ایمانی مشعر؛ «محمد صادق شهبازی» دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی؛ «علی فروغی» مدیر شبکه سه سیما; سعید حسینی، رئیس هیئت مدیره نرم افزار نوشت افزار ایراننوشت؛ «زینب شریعتمدار»، یک مبلغ عرب و اسپانیایی در ونزوئلا و استاد حوزه علمیه؛ «شکیبا محبی تبار» دبیر ستاد ملی جمعیت؛ حجت الاسلام و المسلمین «سید مصطفی حسینی» دبیر شورای توسعه فرهنگ القرآن; حجت الاسلام و المسلمین «سید حسین آقامیری» واعظ; «میثم نعمتی» استادیار دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری؛ «میشم نیلی احمدآبادی» صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز؛ حجت الاسلام «سید حسین موسوی» واعظ و واسطه; حجت الاسلام «علی نوری» سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه; آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم؛ و حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی; نظر خود را بیان می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا