بنایی بر لغو عمره نیست

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دلیلی برای لغو عمره وجود ندارد. انشالله در چند روز آینده جواب ما را بدهند و پرواز عمره خود را آغاز کنیم.

به گزارش میجیک، با ادامه توقف پروازهای عمره که از 4 دی ماه وضعیت زائران مشخص می شود، گمان می رود ایران در مراسم عمره امسال شرکت نکند. سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و حج گفت: ما به لغو عمره اتکا نداریم زیرا تمام تمهیدات لازم از نظر اسکان، ایاب و ذهاب و غذا حتی ستاد حج و حج مهیا شده است. سازمان زیارتی (در عربستان سعودی) امیدوارم طی چند روز آینده پرواز عمره آغاز شود.

از سوی دیگر رئیس سازمان حج و زیارت بازپرداخت هزینه های عمره که بین 40 تا 44 میلیون تومان استگفت: در صورت ارائه درخواست کتبی توسط زائرانی که تمامی مراحل ثبت نام از جمله پرداخت هزینه ها را انجام داده اند، هیچ گونه مانعی برای استرداد وجه وجود ندارد و پس از ارائه درخواست کتبی و از طریق اداری. رویه، بانک ظرف 48 ساعت پول را بازپرداخت می کند. مرکز به حساب واریز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرده است: از طریق وزارت امور خارجه و مراجع حج عربستان در راستای برپایی عمره واحد تلاش می کنیم.

ایران از سال 2015 پس از حادثه فرودگاه جده و اختلافات دیپلماتیک بین ایران و عربستان، اعزام زائران به عمره را متوقف کرده است. با از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، مذاکرات و توافقاتی در خصوص برقراری عمره بین دو کشور انجام شد. محموله عمره در 28 دسامبر 1402 آغاز شد، اما به دلیل ظرفیت کم کاروان، پرواز تا 13 دسامبر به تعویق افتاد. پس از آن اعلام شد که عربستان سعودی به دلیل مشکلات فنی مجوز پرواز عمره به ایران را نداده و این پرواز تا 3 دی ماه 1402 به تعویق افتاده است و همزمان هیئتی از سازمان حج و زیارت عربستان سعودی اما مشکل تا کنون بدون توضیح بیشتر حل نشده است.

سازمان حج و زیارت پیش از این اعلام کرده بود که ظرفیت اعزام بیش از 60 هزار نفر را برای عمره ایجاد کرده است در حالی که بیش از دو برابر این ظرفیت برای سفر عمره اعلام آمادگی کرده است.

این سازمان برای ادامه اعزام عمره تا 19 اسفند 1402 و سپس برنامه ریزی عمره در ماه های شعبان و رمضان برنامه ریزی کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا