برنامه ساخت موشن گرافیک

نرم افزار های مختلف ساخت موشن گرافیک و انتخاب بهترین نرم افزار برای این کار

گسترش موشن گرافیک و آموزش موشن گرافیک سود دهی بسیار هنگفت این صنعت شرکت های نرم افزاری زیادی را وسوسه کرد تا برنامه یی برای ساخت موشن گرافیک با افتر افکت بسازند و همین موضوع، انتخاب نرم افزار مناسب را برای طراحان موشن گرافیک کمی دشوار کرده است. بسیاری از نرم افزارها مانند فتوشاپ به صورت مستقیم برای ساخت موشن گرافیک طراحی نشده اند اما بیشتر مواقع از آن استفاده میشود.

animation creator hd free، برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی | با این جستجو

بنابراین با یادگیری تنها یک برنامه خاص شما نمی توانید یک موشن گرافیک motion graphic خوب بسازید. یک سری نرم افزار های پایه وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. در بیشتر مواقع منظور از یک برنامه موشن گرافیک نرم افزاریست که می توان صددرصد یک کار موشن گرافیک را به صورت کامل با آن اجرا کرد، اما این به معنی بی نیازی به نرم افزارهای دیگر نیست.

در این مقاله نرم افزار های اصلی را برسی می کنیم و در انتهای مقاله بهترین آن را معرفی می کنیم، با گرافیستار همراه باشید.

نرم افزار افترافکت : کامپوزیت و انیمیت دوبعدی

ادوبی افترافکت پرکاربرد ترین است. این برنامه در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و به سرعت بین هنرمندان این حوزه محبوب شد. ادوبی افترافکت علاوه بر موشن گرافیک، در ساخت جلوه های ویژه، بازی سازی، فیلم سازی و چند حوزه دیگر کاربرد دارد.

این نرم افزار بسیار قدرتمند با در اختیار داشتن ابزارهای مختلف و کاربردی به کاربر خود کمک میکند تا بتواند در کنار داشتن یک ایده مناسب به ساخت صحنه های بصری زیبا و انیمیشن های جذاب بپردازد. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد که در محیط دوبعدی انیمیشن بسازند و عناصر مختلف از قبیل المان های گرافیکی و صدا را تغییر دهند و با هم ترکیب کنند.

رایگان [+پکیج آموزش افتر افکت]

نرم افزار ایلوستریتور : طراحی و تصویرسازی برمبنایی وکتور

این نرم افزار نیز توسط شرکت ادوبی در سال ۱۹۸۷ ساخته شد. کاربرد اصلی ایلاستریتور ساخت وکتور گرافیکی است اما برای ساخت موشن گرافیک هم میتواند استفاده شود. ایلاستریتور یک نرم افزار پیشرفته است که تعداد زیادی ابزارهای قدرتمند طراحی وکتور و تایپوگرافی مفید برای ساختن عناصر گرافیکی موشن گرافیک بسیار کارآمد است.

رایگان [+پکیج آموزش ایلوستریتور]

نرم افزار فتوشاپ : طراحی و تصویر سازی برمبنایی رستر

با استفاده از فتوشاپ می توانید تصاویری که قصد دارید در ویدئو موشن گرافیک خود استفاده کنید را ویرایش کنید و مناسب با فضای موشن خود آنها را تغییر دهید. ساخت موشن گرافیک یک کار هنری است و هنر استفاده از فوتوشاپ می تواند به شما کمک زیادی کند.

مباجثی که یک موشن گرافیست بصورت روزانه باید در فتوشاپ یا بگیرد را به آن اشاره می کنیم: ایجاد تغییرات و ساخت تکسچر، ساخت گیف، ساخت طرح انیمیشن و… می باشد که برای ساخت موشن گرافیک باید به آنها تسلط داشت.

[+پکیج آموزش فتوشاپ]

 نرم افزار پریمیر پرو : تدوین

پرمیر نرم افزاری قدرتمند برای تغییرات فوق العاده زیبا در ترکیب ها و ویرایش های های ویدیویی است. این برنامه از محبوب ترین نرم افزارهای تدوین ویدئو است و به وسیله ابزار های قدرتمند این نرم افزار برای تغییرات صوتی و تصویری در این برنامه طراحی شده اند که کیفیت و کارآیی تدوین موشن گرافیک شما را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد.

از این نرم افزار به خودی خود می توان برای ساخت موشن گرافیک استفاده کرد. اما با وجود بودن برنامه یی مانند افترافکت ما این نرم افزار را بیشتر برای تدوین کار موشن گرافیک توصیه می کنیم.

رایگان [+پکیج آموزش پریمیر]

نرم افزار سینمافوردی : مدل سازی و انیمیشن سه بعدی

کدام نرم افزار را انتخاب کنیم؟

همه نرم افزار های ذکر شده در این مقاله نقاط ضعف و قوت مخصوص خود را دارند اما ادوبی افترافکت بهترین ترین نرم افزار برای ساخت موشن گرافیک است. افتر افکت برنامه مورد علاقه حرفه ای ها برای ساخت موشن گرافیک است اما اگر از مبتدی ها نیز بپرسید نرم افزار مورد علاقه تان برای یادگیری چیست قطعا به شما خواهند گفت یادگیری افتر افکت بسیار لذت بخش است.

اگر به فکر یادگیری موشن گرافیک هستید، دوره مارا از دست ندهید. طی ده روز از صفر تبدیل به یک متخصص موشن گرافیک می شوید و از پس پروژه های میلیونی بر می آیید. مشکل اصلی متخصصین موشن گرافیک عدم توانایی بازاریابی و گرفتن پروژه است که ما آن را با دوره جانبی حل کرده ایم، لازم به ذکر است این دوره بازاریابی و گرفتن پروژه به تنهایی ۲۴۹ هزار تومان قیمت دارد اما با شرکت در دوره موشن گرافیک شما آن را رایگان دریافت خواهیبا توجه به اینکه هر روز دنیای مجازی به سمت استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی پیش می‌رود این محتوا می‌تواند به رشد پیج‌های تجاری و غیر تجاری کمک قابل توجهی کند.

محتوای تصویری هر روز رشد و پیشرفت بسیاری پیدا می‌کند و یکی از این انواع محتوای تصویری موشن گرافیک است. موشن گرافیک یکی از سبک‌های جدید در محتوای تصویری است که علاقمندان به این حوزه را به خود جذب کرده است.

تا سال‌ها قبل برای ساخت انواع موشن گرافیک حتما باید از لپ تاپ استفاده می‌شد اما این روزها انواع برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی وجود دارد که شما با استفاده از آنها می‌توانید محتواهای ویدئویی باکیفیتی را در موبایل خود تولید کنید.

نرم افزار ساخت موشن گرافیک با گوشی هم برای گوشی‌های اندروید و هم گوشی‌های تحت آی او اس قابل استفاده است.

با استفاده از برنامه موشن گرافیک آیفون یا برنامه موشن گرافیک اندروید شما می‌توانید موشن گرافیک‌های جذابی تولید کنید و اگر کسب و کار اینترنتی دارید، از آنها در ارتباط با بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.

ما در ادامه به تشریح بیشتر موشن گرافیک و اهمیت آن در شبکه‌های اجتماعی پرداخته و به معرفی 10 برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی و نحوه ساخت موشن گرافیک با موبایل می‌پردازیم. پس با پادرو همراه شوید.

موشن گرافیک چیست و چه مزایا و کاربردی دارد؟

از جمله مزایای موشن گرافیک به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • قدرت بالای بصری
  • طراحی و انیمیشن جذاب و خیره کننده
  • تلفیق پذیری چند جاذبه ویدئویی
  • ماندگاری در ذهن مخاطبین
  • صرفه جویی در زمان و هزینه

این نوع از محتوا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین انواع محتوا به شمار می‌رود که در بازاریابی دیجیتال بسیار کاربرد دارد. کارشناسان موشن گرافیک را یک موتور پیشران برای کسب و کارها می‌دانند که با استفاده از آن می‌توان از رقبا پیشی گرفت.

اهمیت موشن گرافیک از آن جهت است که همواره استفاده از محتوای باکیفیت به خصوص در فضای اینستاگرام برگ برنده کسب و کارهای آنلاین است و بهتر است همه افراد زمانی را برای یادگیری این نوع از محتوا اختصاص دهند.

در گذشته که نرم افزار ساخت موشن گرافیک با گوشی طراحی نشده بود، کاربران مجبور بودند تا از سیستم ویندوز برای ساخت موشن گرافیک استفاده کنند. اما این روزها با برنامه موشن گرافیک آیفون یا برنامه موشن گرافیک اندروید هم می‌توان این کار را انجام داد و بسیار راحت‌تر از قبل شده است.

4- Moho

مایا در ابتدا به عنوان نرم‌افزار ایجاد جلوه‌های ویژه استفاده می‌شد. امروزه به صورت گسترده برای طراحی و مدل سازی و متحرک سازی کاراکترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین امکاناتی نظیر ریگبندی (استخوان بندی)، نورپردازی و رندینگ در این نرم‌افزار وجود دارد. مایا یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای طراحی و مدل‌سازی است.

6- Houdini

7- Nuke

نرم‌افزار نیوک یا نوک نیز بیشتر برای جلوه‌های ویژه و پروژه‌های حرفه‌ای سینمایی و انیمیشن استفاده می‌شود اما قابلیت طراحی و متحرک سازی اشکال دو بعدی و سه بعدی را نیز دارد. پس این نرم افزار به صورت حرفه‌ای برای ساخت موشن گرافیک هم کاربرد دارد. همچنین در این نرم‌افزار امکان مدیریت پروژه وجود دارد؛ به این صورت که هر یک از اعضای تیمی که در حال همکاری برای تکمیل پروژه هستند، بخش مخصوص به خود را انجام می‌دهند و به اشتراک می‌گذارد. در نهایت تمام بخش‌ها را در کنار هم قرار می‌دهند و از پروژه‌ی تکمیلی خروجی می‌گیرند.

دکمه بازگشت به بالا