باید از لحاظ علمی روز به روز مجهزتر شویم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، نشست هم افزایی بانوان پژوهشگر فرهیخته و تاثیرگذار امروز با حضور معاون رئیس جمهور و خانواده رئیس جمهور به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

انسیه خزعلی در این دیدار با اشاره به وضعیت غزه گفت: جامعه جهانی در قبال غزه سکوت کرده است و این نشان می دهد که همه تبلیغات غرب در مورد دموکراسی به ابزاری برای زورگویی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم در دنیا شنیده شویم باید هر روز علمی تر شویم. موشک و تسلیحات جزء برنامه است اما باید از نظر علمی اقدامات لازم را انجام دهیم و دانش خود را افزایش دهیم و با قدرت علمی در کشورهای منطقه نفوذ کنیم.

خزعلی با بیان اینکه علم و فرهنگ تأثیر ماندگاری دارد، به حاضران در جلسه گفت: شما مسلح به این تأثیر ماندگار هستید و باید تا حد امکان در این مسیر تلاش کنید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه میزان خلاقیت و نوآوری زنان ما از میانگین زنان دنیا بالاتر است، ادامه داد: امسال 61 درصد دانشگاه های پذیرفته شده متعلق به زنان است و این بسیار است. مهم. این نشان دهنده علاقه دختران ما به علم است. علاوه بر این، علم باید همراه با انسانیت، فرهنگ و تزکیه در خدمت بشریت باشد.

انتقاد از امتیاز عمومی ازدواج و اولاد حمل برای مردان و زنان شاغل

خزعلی گفت: باید امتیازات بیشتری برای زنان به دلیل موقعیتی که دارند در نظر گرفته شود. امتیازهای مشابه برای بچه داشتن با توجه به مردان و زنان، این درست نیست. زنان در بچه داشتن بیشتر رنج ببر به این معنا که همچنین مواردی مانند اختصاص یک سال در دانشکده به زنان به ازای هر فرزند یا بازنشستگی پیش از موعد از مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: زنی که باید دو سال برایش وقت بگذارد بچه داشتن و از طرفی در جامعه وظیفه دارند، باید امتیاز آن مسئولیت و وظیفه را به زنان داد.

وی همچنین سخنرانی یکی از بانوان در این مراسم را به نمایش گذاشت و بیان کرد که گاهی زنان در مجالس فقط زینت هستند. مونتاژ و مراسم به این معنا که و اینگونه نباشد و وجود ارگان های دولتی موثر باشد.

خزعلی گفت: البته رئیس جمهور برخی از بانوان را در مجلس اعلا منصوب می کند تا ذهن آنها برای تصمیم گیری استفاده شود، اما این باید اصلاح شود.

خزعلی با اشاره به توافقنامه «کار منعطف» در ستاد ملی زنان و خانواده گفت: شورایی با همه نهادها وجود دارد که تصمیم گیری کنند. خواهش كردن در این زمینه باید شکل بگیرد که بر اساس شرایط موسسه امکان حمایت از زنان را نیز در نظر بگیرد، زیرا مثلا دورکاری برای مشاغلی مثل بیمارستان ها معنا ندارد، اما دورکاری برای خیلی ها قابل انجام است. پروژه، و این دورکاری باید سازماندهی شده و سیستماتیک باشد.

دکمه بازگشت به بالا