بازار فناوری ۵G به ۹۹۵ میلیارد دلار می‌رسد

بازار فناوری | فناوری

پیش بینی های Future Market Insight رشد قوی بازار فناوری 5G در جهان را در سال 2033 نشان می دهد و به ارزش 994.8 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش میجیک، ارزش این منطقه با رشد سالانه 48.3 درصدی در سال 2023 حدود 19.3 میلیارد دلار برآورد شده است. یکی از جنبه های اصلی تقاضا برای فناوری 5G، ظرفیت ارائه خدمات جدید با اتصال قابل اعتماد، در دسترس بودن و تاخیر کم است، مانند کنترل از راه دور زیرساخت های کلیدی، خودروها و روش های پزشکی که می تواند صنعت را متحول کند.

توسعه فناوری به بسیاری از صنایع کمک کرده است تا عملیات جاری خود را به روز کنند و در نتیجه سود خود را در طول سال ها افزایش دهند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که گسترش مفاهیم و کاربردهای فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به رشد بازار جهانی مرتبط با فناوری ارتباطی نسل پنجم در سال‌های آینده کمک کند.

بر اساس گزارش اقتصاد موبایل سال 2019 انجمن GSM، انتظار می‌رود تعداد اتصالات جهانی اینترنت اشیا بین سال‌های 2018 تا 2025 چهار برابر شود و به 25 میلیارد برسد. همچنین درآمد حوزه اینترنت اشیا به 1.2 تریلیون دلار خواهد رسید.

اگرچه در حوزه خدمات تلفن همراه، فناوری 5G در سال 2025 تنها 20 درصد از ترکیب فنی شبکه جهانی را به خود اختصاص خواهد داد، اما با توجه به نقشی که در حوزه های حساس و ضروری از جمله ارتقای ایمنی عمومی با ارائه هشدار اولیه در مورد سیل دارد. . سرعت رشد و توجه بسیار زیاد خواهد بود.

از سوی دیگر الزامات نظارتی، مالی و اداری یکی از موانع اصلی توسعه این فناوری در جهان است. به این ترتیب، هزینه‌های بالای نصب شبکه‌های سلولی کوچک و نبود امنیت برای سیستم‌های برق از راه دور در فضای باز ممکن است مانع رشد بازار فناوری 5G شود. با این حال، در آن بازه زمانی، انتظار می‌رود که ایالات متحده سهم قابل توجهی از بازار جهانی فناوری 5G داشته باشد و انتظار می‌رود که بازار فناوری در آسیا اقیانوسیه توسط چین و ژاپن در دوره پیش‌بینی هدایت شود.

لازم به ذکر است در این گزارش اریکسون، دویچه تلکام، نوکیا، AT&T، هواوی، اورنج و چاینا موبایل بازیگران کلیدی توسعه فناوری 5G هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا