ایران با ۲ رکابزن در هانگژو/ دختر کوهستان در رویای تاریخ‌سازی

دوچرخه سواران ایرانی در بازی های آسیایی هانگزو مشخص شده اند اما فدراسیون همچنان در تلاش است تا تعداد دوچرخه سواران را افزایش دهد.

به گزارش میجیک، ایران در مسابقات آسیایی هانگزو یک سهمیه در کوهستان زنان و دو سهمیه در دو و جاده مردان کسب کرد. برای سه سهمیه بازی باید دو نفر اعزام شوند. در واقع نماینده مرد ایران یکی از کسانی است که در پیست و جاده رکاب می زند.

نتیجه نگرفتن بازی های آسیایی جاکارتا و قهرمانی آسیا روی بازی های آسیایی تاثیر گذاشت تا تعداد سهمیه های ایران در هانگژو به انگشت یک دست هم نرسد.

در حال حاضر فرانک پرتوآذر در بخش کوهستان و محمد گنج خانلو در دو و جاده نماینده ایران در بازی های آسیایی هستند.

گنج خانلو در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید و در جاده ششم شد و بهترین عملکرد را در بین دوندگان سرعت ایران داشت.

پرتوآذر همچنین تنها دونده کوهستانی است که در مسابقات مختلف بین المللی حضور فعال دارد. وی در گفت و گو با یک سایت خارجی گفت: هدفم این است که به المپیک 2024 پاریس راه پیدا کنم و امسال برای اولین بار در تاریخ مسابقات بانوان ایران مدال بازی های آسیایی را کسب کنم. این دو دونده در مسابقات جهانی 2023 نیز به رقابت خواهند پرداخت.

مسابقات جهانی جاده، پیست و کوهستان در گلاسکو اسکاتلند برگزار می شود.

گفته می شود فدراسیون دوچرخه سواری می تواند در قسمت استقامت بانوان سهمیه بگیرد و بین سامیه یزدانی و ماندانا دهقان یک نفر اعزام شود. همچنین به دنبال افزایش تعداد نمایندگان مرد به دو نفر است تا گنج خانلو به تنهایی در دو دسته حضور نداشته باشد اما مشخص نیست کمیته ملی المپیک با این درخواست موافقت می کند یا خیر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا