اول تحویل واحد، بعد تکمیل آورده

بر اساس تاکید بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی، سهم متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید پس از تکمیل واحد از آنها دریافت شود.

به گزارش میجیک، پس از افزایش وام نهضت ملی مسکن از 450 به 550 میلیون تومان و تعیین نرخ سود 2 درصدی برای اعشار اول تا چهارم، مقرر شد شهرهای جدید برای جبران خسارت متقاضیان اقدام کنند. نهضت ملی مسکن در همین راستا مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی دستور داد واحدهای مسکونی آماده تحویل باشد و متقاضیان پس از اتمام پروژه خود را تامین کنند. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید از جذب متقاضیان شرکت عمران شهر جدید برای تکمیل پروژه خبر داد.

وزارت راه و شهرسازی مسئولیت ساخت 600 هزار واحد نهضت ملی و تکمیل 100 هزار واحد مسکن آنلاین را به شرکت عمران شهر جدید واگذار کرده است. یکی از برنامه های دولت برای تحقق این هدف، واگذاری زمین به متقاضیان ساخت خانه یک طبقه حیاط دار است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران المدادی حدید، 50 هزار قطعه آماده شده و به متقاضیان واگذار می شود. آماده سازی زمین ها به اتمام رسیده و با ثبت نام از متقاضیان و احراز شرایط واگذاری زمین، فرصت واگذاری زمین با این شرایط برای شهرهای جدید فراهم شده است.

علیرضا جعفری اعلام کرد تاکنون 200 هزار واحد در شهرهای جدید در دو مرحله وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است. وی اوایل سال جاری از تعیین تکلیف و واگذاری زمین برای ساخت 100 هزار واحد در فاز سوم خبر داد.

به گفته وی عدم تکمیل متقاضیان یکی از چالش هایی است که باعث کندی عملکرد خانه شده است.

ادامه مطلب

جعفری ادامه داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شد شهرهای جدید نسبت به جبران خسارت متقاضیان اقدام کنند. در همین راستا مقرر شد واحدهای مسکونی آماده تحویل و پس از اتمام پروژه در اختیار متقاضیان قرار گیرد. در حال حاضر در حال جذب متقاضیان از شرکت عمران شهر جدید برای تکمیل پروژه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت شرکت ها و سازمان های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، تولید مسکن است که مربوط به دهک های اول تا چهارم است، گفت: به همین دلیل به دنبال تامین کالا برای متقاضیان هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال حاضر در 6 شهر پرند، هشتگرد، سهند، گلبهار، صدرا و بهارستان متقاضی مسکن وجود دارد که بیش از زمین موجود است. بنابراین در حال برنامه ریزی زمین جایگزین هستیم که به صورت شهرک سازی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت عمران عضدائد حدید گفت: در تلاش هستیم در نیمه اول سال جاری مجوزهای جدید شهرک صادر کنیم و از نیمه دوم سال 1402 در شهرهایی که انباشت متقاضی وجود دارد قوانین مسکن را رعایت می کنیم. ساخت و ساز در شهرک به صورت شهرک هایی که ایجاد می شود».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا