اولین کنگره بانوان تاثیرگذار آذربایجان شرقی برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، زهرا کوهی در نشست خبری اولین کنگره زنان تأثیرگذار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دو کنگره زنان تأثیرگذار کشور در سطح ملی و بین المللی در تهران برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره در سطح ملی و بین المللی برگزار شد. برنامه این است که این کنگره در استان ها برگزار شود و برای موفقیت در این زمینه باید به قعر جامعه یعنی استان ها و شهرستان ها برویم و زنان ارزشمندی را در این عرصه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در 23 آذر سوالات زیادی از جامعه زنان مطرح کردند و از زنان خواستند که مسیر این راه را هموار کنند و باید بپرسیم که زنان بسیاری در عرصه های مختلف شایسته بوده و در این عرصه زحمات زیادی کشیده اند.

وی افزود: باید همراه باشد پرچمدار شناسایی فرصت ها و تهدیدها در حوزه زنان و نگاه به زنان از زاویه ای دیگر و تقویت معایب ایجاد شده. اساسا درخواست گری رهبرانقلاب کارگروه حقوق و مسئولیت در این زمینه را تشکیل دادند.

کوهی خاطرنشان کرد: با انگیزه ترین نسل، نسل جوان است و همین امر دلیل شناسایی بانوان شایسته استان است. برنامه های مختلف و وزارت کشور نیز همکاری کرده و مقدمات قبل از ژانویه فراهم شده است.

وی بیان کرد: در هر برنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که اتفاق می افتد، زوایایی نیز دیده نمی شود. از این رو سعی کرده ایم جلو برویم و بانک اطلاعات کنگره ملی معاونت ریاست جمهوری امکان دسترسی به شناسایی این زنان را فراهم می کند و از نهاد استانی می خواهیم که ده زن برجسته را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که زنان در جبهه بنشینند تا ببینند زنانی مانند آنها در جامعه موفق بوده اند، افزود: به اشتباه در جامعه تبلیغ شده که موفقیت باید علم باشد اما موفقیت باید به درستی تعریف و ترجمه شود. مردم راضی هستند و سرمایه اجتماعی را توسعه می دهند، موفق هستند. هیچ زنی در خانواده ما نباید احساس شکستگی و ناامیدی کند و این همان چیزی است که حرکت های فنی و اجتماعی شروع می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: 30 اسفندماه کنگره ای در تبریز برگزار می شود و در پنج منطقه شاخص هایی ایجاد شده و چکش در این هفته انجام می شود و اساتید دانشگاه و تجار خواهد شد. شرکت در این کنگره در 22 رتبه شامل نخبگان، عشایر و روستائیان، دانش آموزان، فرهنگیان، مادران شهدا، زنان خانه دار، کارآفرینان، کارگران، کارمندان، ورزشکاران، فعالان فرهنگی و اجتماعی، هنرمندان، مبلغان و مداحان، معلولان، دانشجویان، اساتید دانشگاه، نظامی و نیروی انتظامی، اخبار و رسانه ها و بهداشت و درمان، زنان موفق را معرفی می کنیم و از سه نفر تقدیر ویژه می شود.

وی افزود: تاکنون نزدیک به 400 نفر در این کنگره ثبت نام کرده اند و شاخص ها شامل کار موثر، سرمایه اجتماعی، دامنه تاثیرگذاری بالا و نمرات ازدواج و فرزندآوری است و داوران نیز اساتید، کارشناسان و آژانس های معرفی خواهند بود.

وی در پایان تاکید کرد: داستان زنان انقلاب اسلامی که در عرصه های مختلف فعال و تاثیرگذار هستند متفاوت است، در دوران قاجار زنان بسیار تاثیرگذار بودند و ما می خواهیم داستان واقعی را روایت کنیم. زنان ایرانی و دانشجویان دختر رشته روایت گری آنها این راوی زن را خلق کردند و سپس ما داستان را در منطقه شمال غرب تعریف کردیم.

دکمه بازگشت به بالا