امیدوارم بیشتر به شطرنج توجه شود/مربی تیم ملی نداریم

تنها استاد بزرگ زن فعال شطرنج ایران گفت امیدوار است این رشته مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد.

مبینا علی نسب در آغاز رقابت های لیگ اصلی شطرنج بانوان به میجیک گفت: آخرین دوره لیگ شطرنج قبل از شیوع کرونا در سال 2018 برگزار شد که اگر اشتباه نکنم لیگ بعد از دو دوره تعلیق شروع شده است. خوشحالم که می توانم در این مسابقات شرکت کنم.

وی در ادامه درباره سطح لیگ برتر شطرنج بیان کرد: در این مسابقات هشت تیم شرکت می کنند و مسابقات به صورت دوره ای در هفت دوره برگزار می شود. سطح رقابت نسبتاً بالاست.

علی نسب در خصوص برنامه های فعلی خود گفت: متأسفانه به دلیل مشکلاتی چهار پنج ماه دیگر در شطرنج حضور ندارم اما بعد از لیگ در مسابقات معتبر برون مرزی شرکت خواهم کرد. احتمالاً اولین مورد، مسابقات آزاد اسپانیا است که از 14 آوریل آغاز می شود. هزینه ارسال خصوصی است اما خود اسپانیا بازیکنان را دعوت می کند.

وی در خصوص آغاز تمرین و اردوی تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی هانگجو گفت: متاسفانه نمی دانم از چه زمانی آغاز می شود. هنوز برنامه خاصی نیست.

استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران درباره سرمربی تیم ملی گفت: متاسفانه مربی ملی نداریم.

گفت: امیدوارم شطرنج بهتر دیده شود. ما استعدادهای زیادی در این زمینه داریم، اکثر آنها نوجوان هستند و توانایی قرار گرفتن در بین 50 بازیکن برتر جهان را دارند. امیدوارم مورد حمایت و توجه بیشتری قرار گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا