امکان ضمانت تسهیلات اشتغال روستایی فراهم شد

تسهیلات اشتغال

صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با هدف توسعه سرمایه گذاری بخش تعاون و تشویق اشتغال روستایی و تسهیل ضمانت نامه ها تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش میجیک، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در سال 1387 با هدف تسهیل ضمانت در بنگاه های خرد و کوچک راه اندازی شد. صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون یک صندوق دولتی است که تسهیلات بانکی مربوط به بنگاه های کوچک و متوسط ​​را با اولویت شرکت های تعاونی ضمانت می کند.

70 درصد صندوق های ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون جزء شرکت های تعاونی و مابقی متعلق به اشخاص غیرتعاونی و حقوقی است که به عنوان ضامن نزد بانک ها برای دریافت تسهیلات فعالیت می کنند.

سال گذشته مدت زمان فرآیند ضمانت کمک بلاعوض در دستور کار قرار گرفت تا به محض دریافت پرونده متقاضی، طی سه الی چهار روز تاییدیه به متقاضی ابلاغ شود.

با اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو صندوق، چنانچه متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید با کسری وثیقه مواجه شوند، می توانند طبق تفاهم نامه از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون بهره مند شوند. .

البرز محمدی – مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با بیان اینکه این تفاهم نامه روند دریافت تسهیلات ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی را تسهیل می کند، سقف ضمانت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی را برای هر یک از فعالان اقتصادی اعلام کرد. به 210 میلیارد ریال رسید.

به گفته وی سقف ضمانت تا 70 درصد کل تسهیلات و در مناطقی که نمی تواند تا 80 درصد کل تسهیلات باشد خواهد بود.

پیش از این مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 15 درصدی صدور ضمانت نامه از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون خبر داد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون پشتوانه مالی است. بازوی بخش تعاون و دولت این صندوق را برای تسهیل شرایط بازپرداخت وام تعاونی ها ایجاد کرد.

اما در سال 1401 بیش از 95 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح های اشتغال زایی اختصاص یافت و بیش از 6700 میلیارد تومان تسهیلات در سراسر کشور پرداخت شد.

طرح اشتغال روستایی پس از مجوز مجلس برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح کاری در مناطق روستایی و عشایری اجرا شد و مقرر شد معادل ریالی آن از محل منابع داخلی صرفه جویی شود. بانک ها به حساب موسسه عامل. بر این اساس صندوق توسعه ملی با هدف بهبود تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری معادل یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل منابع صندوق در قالب وام به بانک‌های کشاورزی مجاز است. تعاونی ها توسعه، پست بانک و صندوق امید کارآفرینی باید در بخش کشاورزی سپرده گذاری کند تا از این منابع برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و عشایری استفاده شود. مناطق.

براساس اعلام مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، هدف پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال گذشته 5500 میلیارد تومان و تعداد کارگران ایجاد شده از محل اعتبارات در طرح اشتغال روستایی بیش از 84 هزار و 500 نفر است. شغل ها.

به گفته وی، بیشترین تعداد تسهیلات پرداختی در بین بخش‌های اقتصادی مربوط به بخش کشاورزی و پروژه‌های این حوزه است.

به گزارش میجیک، اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری یکی از برنامه های موثر دولت برای کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و شهرهای بزرگ و توسعه و بهبود مناطق فقیرنشین و روستایی است. این طرح زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار، کاهش نرخ بیکاری و درآمدزایی خانوارهای روستایی بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا