اقتصاد آلمان از آمریکا دور شد

آمریکا | اقتصاد

صادرات آلمان به آمریکا و چین در ماه دسامبر به شدت کاهش یافت.

به گزارش میجیک، بر اساس داده های اداره آمار آلمان، صادرات به مهم ترین شرکای تجاری خارجی آلمان از جمله آمریکا و چین در پایان سال گذشته به شدت کاهش یافت.

صادرات به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در ماه دسامبر با 4 درصد کاهش نسبت به نوامبر به 62.27 میلیارد دلار رسید. در مقایسه با دسامبر 2022، صادرات به کشورهای غیر اتحادیه اروپا 9.2 درصد کاهش داشته است.

در حالی که ایالات متحده همچنان مهمترین شریک تجاری برای صادرکنندگان آلمانی است، صادرات به ایالات متحده با 9.9 درصد کاهش سالانه به 11.2 میلیارد یورو در دسامبر رسید. صادرات به چین با 12.7 درصد کاهش به 7.2 میلیارد یورو رسیده است. در مقایسه، صادرات به انگلیس نسبت به سال گذشته 19.7 درصد افزایش یافته و به 6 میلیارد یورو رسیده است.

تجارت با کشورهای غیر اتحادیه اروپا کمتر از نیمی از کل صادرات آلمان است. با این حال، همیشه به موازات تجارت با کشورهای اتحادیه اروپا توسعه نمی یابد، به این معنی که هنوز نمی توان بر اساس این شاخص اولیه، نحوه تجارت خارجی به طور کلی در ماه دسامبر را پیش بینی کرد.

به گزارش رویترز، صادرات آلمان در ماه نوامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت. موسسه اقتصادی IfW پیش بینی کرده است که کل صادرات آلمان در سال گذشته 1.4 درصد کاهش یافته و احتمالاً در سال 2024 متوقف خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا