افزایش حضور بانوان در طرح‌ها و برنامه‌های عام‌المنفعه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با بیان اینکه اثربخشی و ارزش مشارکت زنان در طرح ها و برنامه های امدادی و بشردوستانه یکی از مبانی است. و سیاست های تحول آفرین جمعیت هلال احمر. در حال حاضر تلاش ما بر این است که حمایت ها و کمک های مالی بنیادها، موسسات خیریه و خیریه ها را بررسی کنیم. لازم است شاخص های دیگری مانند افزایش کمی و کیفی حضور بانوان به نفع سازمان و حوزه فعالیت های داوطلبانه اضافه شود.

سلیمی، نشان می دهد که پس از 6 دهه حرکت تشکل های داوطلبانه در راستای حمایت و کمک به توسعه فعالیت های مردمی است. سود و با ترویج فرهنگ کار داوطلبانه در کشور، اکنون تنوع و تعدد خدمات داوطلبانه به رشد چشمگیری رسیده است که ادامه می دهد: در سال جدید موضوع هم افزایی با سایر موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد کشور مطرح شده است. . و رویکرد ما در این زمینه بارایجاد فضای حمایتی و بهره مندی از ظرفیت و تجربه مشترک برای توسعه طرح ها و برنامه ها بشریت به خصوص در مواقع اضطراری.

وی بیان کرد: بدون توجه به زنانی که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، نمی توان به توسعه و ترویج فرهنگ داوطلبانه دست یافت. چرا که مشارکت بانوان در عرصه خیریه و فعالیت های امدادی جمعیت هلال احمر یک واقعیت چندوجهی است و افزایش این مشارکت که معمولا بر اساس ابعاد کمی است باید از نظر کیفی هدایت و برنامه ریزی شود.

رئیس شبکه ارتباط تشکل های مردم نهاد بانوان نیز در این مراسم گفت: شبکه تشکل های مردم نهاد زنان ایران که بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور است متشکل از 200 مرکز خیریه و این مراکز خیریه است. درخواست ها را مطرح کنید موسسات خیریه در سطح بین المللی

شکوه نوابی نژاد با اشاره به تجربه موفقیت آمیز حضور بانوان آموزش دیده برای تسکین درد و امدادرسانی به مجروحیت های جنگی و شیمیایی در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: انسجام سازمان و ارتباطات تعیین شده در شبکه ارتباطی مردم نهاد بانوان. . سازمان ها می توانند تسهیل گر مناسبی برای اجرای برنامه های خیریه و افزایش تاب آوری به ویژه در مناطق آسیب دیده و شرایط بحرانی باشند.

وی افزود: بی شک طرح زنجیره امداد بین 200 خیر با همگرایی جمعیت هلال احمر تکمیل می شود و تعاملات بیشتر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از تقویت مراکز توانمندسازی بانوان بخشی از این طرح است.

لازم به ذکر است در این تفاهم نامه که طی یک سال در 8 ماده به امضای طرفین رسیده است، به شناسایی، معرفی و ایجاد ارتباط بین خیریه ها و موسسات خیریه عضو شبکه با سازمان ها کمک می کند و زمینه را ایجاد می کند. و ایجاد امکان استفاده از ظرفیت شبکه برای برپایی نمایشگاه فرهنگی، اجتماعی و خیریه با هم و معرفی توانایی و ارائه تجربه، شناسایی و معرفی سمن های فعال و همچنین معرفی توانایی، ظرفیت و تجربه حمایت از هلال احمر به سمنان حزب تعامل در صورت لزوم سازماندهی، انجام امور مشاوره و روانشناختی به حادثه دیدگان و کمک به ایجاد فضای مناسب برای کارآفرینان اجتماعی، داوطلبان جمعیت و حادثه دیدگان است. به عنوان موضوع مشترک همکاری تعیین شده است.

دکمه بازگشت به بالا