اشتغال خالص ایجادی کشور در سالجاری  ۹۰۷ هزار نفر بوده است

میجیک/لرستان معاون وزیر کار با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران، اشتغال خالص کشور در سال جاری 907 هزار نفر است، گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 1.2 درصد، زنان 1.8 درصد، بیکاری یک درصد کاهش و بیکاری در روستاها است. در حال کاهش است. 1 درصد نیز به پنج درصد رسیده است.

محمود کریمی بیرانوند یکم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگران این است که در استان های کمتر توسعه یافته اقدامات ویژه ای انجام شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس وزیر دستور بررسی و پیگیری دغدغه های استان را صادر کرده است تا با همه دستگاه های این وزارتخانه جلسات خوبی برگزار کنیم و همه برای ارائه بسته پیشنهادی به وزارتخانه تلاش کنند، افزود: : هدف گذاری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه امسال یک میلیون و 88 مددکار اجتماعی در سامانه رصد اشتغال حضور دارند که تاکنون 85 درصد (920 هزار نفر) و لرستان که بخشی از این تعداد 29 نفر است. هزار و 544 نفر و تا کنون 21 هزار و 336 نفر عملیاتی هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین نرخ بیکاری اعلام شده در کشور را تابستان 1402 عنوان کرد که بر اساس آمار مرکز آمار ایران به 7.9 درصد رسید و کمترین نرخ بیکاری در سه دهه اخیر بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی نیز شش دهم درصد افزایش یافته است و نشان می دهد که کاهش نرخ بیکاری کشور نتیجه تلاش بازار کار است.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران، اشتغال خالص کشور (ورودی و خروجی از بازار کار) 907 هزار نفر اعلام شده است، افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 1.2 درصد، زنان 1.8 درصد و نیمی بیکار است. کاهش یافته و بیکاری روستایی نیز به پنج درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری امسال در 21 استان کشور کاهش یافته است، افزود: این نرخ در 25 استان تک رقمی، در 19 استان کمتر از هفت درصد، در دو استان پنج درصد و در 10 استان شش درصد گزارش شده است. . .

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اشتغال در استان زاگرس هشدار داد: دولت نگاه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین نرخ بیکاری در لرستان بیشتر از کل کشور است، تلاش می شود خدمات ویژه ای در این راستا ارائه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا