اشتری: حضور در قهرمانی پینگ‌پنگ جهان افتخار بزرگی بود/ نقدها منصفانه نیست

نقده

مهشید اشتری درباره عملکرد ایران در مسابقات تیمی تنیس روی میز جهان گفت: زمین پهن و سختی است اما تجربه خوبی برای ماست و نقاط ضعف خود را می شناسیم.

به گزارش میجیک، تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران در مسابقات قهرمانی تیمی جهان با تیم های کره جنوبی، تایلند، سنگاپور و لوکزامبورگ همگروه بود و در تمامی دیدارهای خود شکست خورد.

مهشید اشتری، ملی پوش تنیس روی میز بانوان که در تیم اعزامی به مسابقات جهانی حضور دارد در گفت وگو با میجیک، سطح رقابت ها را نشان داد و گفت: این مسابقات جهانی با دوره های قبلی متفاوت است. دور قبل گروهی است و همه کشورها می توانند شرکت کنند. هر 24 تیم در یک گروه قرار دارند. تیم ما در دسته دوم هم حضور داشت اما این بار فینال مسابقات تیمی جهان بود و مرحله بسیار سختی برای ما بود.

وی افزود: رشته گسترده و سختی است اما برای ما تجربه خوبی است و نقاط ضعف خود را می دانیم. 31 کشور در این مسابقات شرکت می کنند و هر کشوری نمی تواند در این دوره شرکت کند. در مسابقات آسیایی سال گذشته هم سهمیه مسابقات را کسب کردیم.

اشتری درباره دوستان ایران در مسابقات جهانی گفت: گروه ما بسیار سخت است، زیرا کشورهای شرق آسیا در پینگ پنگ قویتر از کشورهای اروپایی هستند اما متأسفانه به شرق آسیا باختیم و برایمان سخت بود. با اینکه سطح رقابت ها خیلی بالاست اما ما تمام تلاش خود را می کنیم اما نمی توانیم چون باید روی خیلی چیزها کار کنیم. بیایید مسابقات مختلف و اردوهای مختلف داشته باشیم تا در این سطح از رقابت ها عملکرد بهتری از خود نشان دهیم.

وی در پاسخ به انتقاداتی که عملکرد تیم ملی را خیلی بد ارزیابی می کند، گفت: منتقدان همیشه به جنبه های منفی آن نگاه می کنند اما نمی بینند که بعد از آن جزو 10 تیم برتر آسیا برای حضور در این مسابقات باشیم. 49 سال.. ما وارد اردو یا مسابقه خاصی نشدیم و اینکه بتوانیم یکی از 31 تیم قهرمان جهان از 200 کشور فعال در بخش بانوان باشیم اتفاق بسیار بزرگی است. ما در پینگ پنگ کار زیادی داریم و باید در این زمینه توجه شود. کسانی که از عملکرد ما انتقاد می کنند، مشکل را نادیده می گیرند.

وی افزود: ما در کشورهای اسلامی مقام اول را کسب کردیم چرا آن موقع کسی از ما تعریف نکرد؟ فدراسیون پارسال سومین قهرمانی نونهالان را گرفت که اولین است یعنی خوب است.

ملی پوش پینگ پنگ بانوان ادامه داد: هیچ شکایتی نداریم چون داوران داخل پینگ پنگ نیستند تا شرایط ما را درک کنند. ما بررسی ها را منصفانه نمی بینیم. برخی از کادر فنی انتقاد کردند در حالی که کادرفنی تمام توان خود را گذاشت. ما به مسابقات مختلف و حضور در لیگ ها و کشورهای مختلف نیاز داریم و تا زمانی که این شرایط فراهم شود تیم ملی همینگ. چیزی باقی نمانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا