استقبال خوب زنان از پاراوزنه‌برداری

نایب رئیس بانوان فدراسیون پیشکسوتان و ورزشکاران با اشاره به استقبال خوب وزنه برداران زن از مسابقات قهرمانی کشور گفت: وزنه برداران زن در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کشور رکورد خوبی را به نام خود ثبت کردند.

مژگان نصیری در گفت وگو با میجیک، با اشاره به حضور 16 تیم در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور بانوان که زیر نظر نمایندگان IPC برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور بانوان با حضور خارجی برگزار شد. داوران و زیر نظر نمایندگان IPC در محل فدراسیون در پایان این مسابقات تیم کرمانشاه با 46 امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم های تهران با 42 امتیاز و مازندران با 40 امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. .

وی افزود: در این مسابقات تنها وزنه بردارانی می توانند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند که حد نصاب خود را کسب کرده باشند و این امر باعث می شود ورزشکاران نسبت به دوره های قبل حرفه ای تر باشند. با توجه به اینکه 2 سال است که تیم ملی پارا وزنه برداری بانوان تشکیل شده است اما با این وجود شاهد کسب 3 مدال برنز بانوان در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین بودیم. حضور بانوان حرفه ای در مسابقات قهرمانی کشور ما را به آینده امیدوار می کند که روزی شاهد حضور وزنه برداران در پارالمپیک باشیم.

نصیری با بیان اینکه نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت می شوند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در این مسابقات حداکثر تعداد ورودی ها در نظر گرفته شده است، همه وزنه برداران نمی توانند شرکت کنند و همین امر باعث می شود مسابقات در تو در ساعت 24 برگزار شود. حرفه ای و سطح بالا

در نهایت نایب رئیس بانوان پیشکسوت فدراسیون و فردی که می تواند صحبت کند: با وجود اینکه تنها 2 سال از تشکیل تیم ملی بانوان می گذرد، پیشرفت چشمگیری داشته اند و در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کشور. در مقایسه با نسخه قبلی شاهد رکورد بالای زنانه بودیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا