از مهلت خرید اقلام کالابرگ تا کاهش آمار مرگ و میر حوادث کار

حوادث کار

مهم ترین عناوین خبری این هفته به سفر وزیر کار جمهوری عراق به ایران، آخرین مهلت خرید اقلام پروژه کالابرگ، راه اندازی سامانه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث کار و اختصاص تسهیلات 30 هزار میلیارد تومانی به تعاونی ها اختصاص دارد.

به گزارش میجیک، هفته گذشته وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق به عنوان سرپرست این هیات به کشورمان سفر کرد. این سفر با استقبال رسمی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه بود و در این دیدار هیات عراقی ضمن بازدید از چند مجتمع اقتصادی و زیرمجموعه وزارت کار، در زمینه تامین مالی و اعتبارات خرد، آموزش فنی و حرفه ای، سرمایه گذاری زیرمجموعه و توسعه کسب و کار با یکدیگر گفتگو کردند.

این هفته مجری طرح مجله الکترونیکی وی از استقبال خانوارها از فاز جدید طرح کاتالوگ خبر داد و گفت: روزانه بالغ بر 70 هزار خرید در قالب کاتالوگ از بین 11 قلم کالای اساسی انجام می شود.

وی همچنین از مهلت خرید در طرح کالابرگ خبر داد و گفت: مدت و مهلت دوره خرید با کالابرگ الکترونیکی از اواسط هر ماه تا اواسط ماه آینده است و در صورت خریدهای خارج از این بازه زمانی اعتبار برای ماه بعد محاسبه می شود. یعنی برای استفاده از 20 درصد افزایش اعتبار و مبلغ 80 هزار تومان، خرید کالای یارانه ای باید از ساعت 12 ظهر پانزدهم هر ماه تا ساعت 12 ظهر پانزدهم ماه بعد انجام شود.

در حال حاضر تعداد فروشگاه های فعال در طرح ملی کالابرگ الکترونیک به 75 هزار فروشگاه افزایش یافته و هشت فروشگاه بزرگ زنجیره ای و شعب آنها به این طرح ملی پیوسته اند.

راه اندازی سیستم مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از دیگر رویدادهای این هفته است که به منظور بهبود فضای کسب و کار کشور و تسهیل در صدور مجوز انجام می شود. این سیستم برای آدرس است https://moshavere.mcls.gov.ir این برنامه با اتصال به پورتال ملی مجوز (G4B) شروع می شود و به اهدافی مانند ارتقا و توسعه اکوسیستم کارآفرینی منطقه ای و ملی، ارائه مشاوره ویژه کارآفرینی، کمک به بهبود محیط کسب و کار و حمایت از راه اندازی استارت آپ ها دست می یابد.

طبق آمار در پایان سال 1401 تعداد شرکت های دریافت کننده مجوز 930 شرکت و مجموع مجوزهای مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی 1319 مورد بوده است که از این تعداد 781 مجوز برای مراکز مشاوره، 210 مجوز برای شتابدهنده، 152 مجوز برای 152 مجوز برای 152 مورد، 152 مورد، 152 مورد، 152 مورد بوده است.

از کاهش مرگ و میر ناشی از حادثه کار این هفته خبرهای بیشتری از سوی معاون وزیر کار اعلام شد. به گفته وی، مرگ و میر ناشی از حوادث کار در کشور 11 درصد کاهش یافته و بیش از 22 هزار کمیته حفاظت فنی در کارگاه های بیش از 25 نفری کشور برای حمایت از کارگران تشکیل شده است.

به گفته رعیتی فرد، تعداد فوتی های ناشی از حوادث کار در ابتدای دولت سیزدهم 800 نفر بوده که با تلاش انجمن های صنفی ایمنی، کارگاه های ایمنی و بازرسان کار به 711 نفر رسیده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، نیروی انسانی و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات 30 هزار میلیارد تومانی در سال گذشته توسط 24 بانک خبر داد و گفت: امکانات این رقم قابل توجهی است و در 18 ماه گذشته سرمایه بانک توسعه تعاون 140 درصد و تسهیلات بخش تعاون 81 درصد افزایش یافته است.

به گزارش میجیک، در سال 1401 از طریق سیستم بانکی دولتی مبلغ 30.235 میلیارد تومان به شرکت های تعاونی پرداخت شد. سرمایه گذاری جدید انجام شده بیش از 41 حمت محاسبه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا