از فواید حجاب تا عواقب بی‌حجابی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجاب در شرع اسلامی نه تنها با اجماع علمای اسلام، بلکه به عنوان یکی از ضروریات دینی الزامی شمرده شده است. سیاست اقامه وجوب حجاب گاه در متون اسلامی با اشاره یا تصریح ذکر شده است; اگر بتوانید کار حجاب و بی حجابی را مطالعه کنید فواید دیگری دارد. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم:

1. تقویت امنیت اجتماعی زنان

مصونیت از ارتباطات اجتماعی زن و مرد یکی از مزایای حفظ حریم خصوصی در پوشش و آرایش است. قرآن به صراحت کاهش آسیب به زنان را از آثار حجاب می داند. امام رضا نیز در روایتی علت عفیف دیدن زنان را جلوگیری از تحریک مردان و بروز مشکلات ناشی از آنان دانسته است. اگرچه این روایت مربوط به ظاهر است، اما چون خودآرایی زنان به جلب توجه مردان مربوط می شود، کاهش احساسات جنسی مردان را می توان یکی از پیامدهای حجاب دانست.

امروزه این کشف مطرح شده است که یک فرد یا گروه آسیب پذیر در میدان، باید شر را به عنوان یک راز حفظ کند. یکی از سازمان های زنان در ایالات متحده که زنان را از نظر جنسی آسیب پذیر می بیند، سیزده توصیه از جمله کنار نکشیدن، معاشرت نکردن با دیگران و پرهیز از تنها ماندن در خیابان یا محوطه دانشگاه را مطرح می کند. شب. و چیزهایی که سلاح دفاعی هستند حمل کنید. اما در اسلام، پیش نیاز تامین اجتماعی زنان، ناامنی ایجاد نمی کند.

2. افزایش آرامش روانی در جامعه

هر سیستمی که از گروه‌های اجتماعی مختلف انتظار دارد نقش‌هایی داشته باشد، باید مکانیسم‌هایی را نیز برای حمایت از این نقش‌ها آماده کند. بنابراین، انتظار مشارکت اجتماعی، نان‌آوری، فعالیت‌های علمی و سیاسی همه مردم یا گروه‌های خاص، مستلزم دلیل مناسب برای ایفای نقش خوب است. رعایت حجاب یکی از زمینه هایی است که می تواند آرامش روانی زن و مرد را بهبود بخشد، احساس گناه را کاهش دهد و ظرفیت اجتماعی را افزایش دهد. به عبارت دیگر آرامش روانی می تواند کاهش قدرت در محیط اجتماعی را کاهش دهد.

در اینجا نقش احکام محدودکننده دینی در پوشش مشابه نقش قوانین محدودکننده در زمین ورزش است، یعنی با ایجاد محدودیت در رفتار غیرورزشی و در نظر گرفتن جریمه های ناشایست، کارت زرد و کارت قرمز، سعی در جهت دهی استعدادها دارد. بازیکنان برای انجام رفتار ورزشکار از طرفی رعایت حجاب باید بر کاهش استرس ناشی از اضطراب متمرکز باشد رقابتی زنان با هم منجر به مد و نمایش در محافل اجتماعی می شوند.

3. حمایت خانواده در عملکرد جنسی

اگر آستانه رضایت جنسی را یک خط فرضی در نظر بگیریم که بیانگر این است که رفتار جنسی بالاتر از این سطح (خط) موجب شادی و رضایت می شود و پایین تر، در نتیجه بالا بردن آستانه رضایت (مانند) موجب رضایت نمی شود. به عنوان بالا رفتن خط فقر) و احساس امنیت) چنین خواهد بود: حتی اگر فرد دارای روابط جنسی منظم و قانونی باشد، از برقراری این روابط احساس رضایت نمی کند. بنابراین سعی می کنند از راه های غیر متعارف یا غیرقانونی به رضایت برسند. به نظر می رسد حکمت دینی برای جلوگیری از بالا رفتن آستانه رضایت و ماندن در حدی است که توقعات جنسی و طمع بالا نرود و در نتیجه افراد از روابط جنسی در خانواده احساس شادی و لذت کنند و مفاسد اجتماعی ایجاد نشود. گسترش؛ بنابراین مقرراتی مانند رعایت حجاب، حفظ چشم، پرهیز از اختلاط بی مورد، پرهیز از گوشه گیری، حسن گفت وگو و گفتگو با جنس مخالف و پرهیز از تماس با محارم. دگرجنسگرا و مواردی از این دست از یک سو حکایت از خودسازی زوجین و جذاب کردن روابط جنسی از سوی دیگر موجب کارایی جنسی خانواده می شود.

بدیهی ترین پیامدهای پوشش و سهل انگاری در روابط را می توان کاهش جایگاه زن در خانواده و تغییر ذائقه جنسی دانست. همانند دهه گذشته، تغییر ذائقه جنسی در برخی جوامع، جوانان را به سمت روابط جنسی بازتر، روابط جنسی با محارم، همجنس گرایی و روابط جنسی با حیوانات و اشیاء سوق می دهد و نه تنها به روابط جنسی زن و مرد خارج از خانواده. . طبیعی است که رابطه جنسی انحصاری با شوهر موجب تعجب یا حتی تحقیر شود.

با توجه به گفته ایشان می توان به شبهات پاسخ داد. به خاطر انسان ها گفته می شود در چه حرام، حریص (انسان حرص ما را منع می کند) بنابراین، اجبار به حجاب می تواند منجر به حساسیت جنسی شود. نگاهی به کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که حجاب را به عنوان یک الزام اجتماعی نپذیرفته اند نشان می دهد که حساسیت جنسی در بین جوانان این جوامع قابل مقایسه با جامعه ایرانی نیست و حضور زنان با انواع پوشش در آن وجود ندارد. . تحریک جوانان؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با وضع قانون تکلیفی، افکار عمومی را نسبت به مسائل جنسی حساس کرده‌ایم.

پاسخ به این شبهه پس از توجه به بحث آستانه رضایت چندان دشوار نیست. این کلمه که همیشه موجب رشد طمع می شود دو صورت دارد: اول اینکه این کلمه فقط در مواردی پیش می آید که در فطرت انسان یا در زمینه تربیتی و اجتماعی تمایل به عمل وجود داشته باشد; به عنوان مثال، منع نوشیدن خون و خوردن جسد، دلیل کافی بر تمایل انسان به انجام این اعمال نیست; ثانیاً: احترام غالباً میل به انجام کاری را افزایش نمی دهد و اجازه دادن باعث کاهش انگیزه نمی شود، حتی می توان گفت که میل انسان نامحدود است و میل به کشف همه زمینه ها; بنابراین، اگر با رضایت نفس و حفظ نفس مهار نشود، میل به حرکت به قلمروی بالاتر دارد; به عبارت دیگر، اجبار به حجاب و ایجاد مرز رفتاری بین خوب و بد، باعث ایجاد تعارض با خود در این سطح می شود; اما اجازه آرایش باعث می شود که میل و طمع نفس از این نقطه به نقطه ای بالاتر منتقل شود، نه اینکه میل به کلی از بین برود.

بنابراین، جوانان در برخی جوامع نه به دلیل وجود ظرافت اجتماعی، بلکه به دلیل بالا رفتن خط رضایت و رضایت جنسی که از قضا بسیار خطرناک است، توسط زنان بی حجاب یا برخی تصاویر زشت تحریک نمی شوند. . در جامعه اسلامی انتظار می رود که جوان با نگاه به چهره و سیمای زن تحریک شود و به دلیل ممنوعیت روابط آزاد احساس نیاز به ازدواج کند و پس از ازدواج احساس کند. احساس خوشبختی کنید رابطه اش با همسرش شاید این مقاله شهید مطهری که «ازدواج جوان در جامعه اسلامی فرار از محدودیت و در جامعه غربی فرار از آزادی برای محدودیت است» ربطی به این بحث نداشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا