از درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت تا ۸ ساعته شدن مسیر تهران-تبریز

تهران

تقاضای شرکت هواپیمایی برای افزایش 100 درصدی قیمت بلیت هواپیما که در شورای عالی حمل و نقل مطرح شد و راه اندازی قطار بستان آباد – تبریز که حداقل زمان سفر تبریز به تهران را کاهش می دهد. چهار ساعت و حمل تا هشت ساعت از جمله مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل این هفته است.

به گزارش میجیک، حوزه حمل و نقل در هفته ای که گذشت، اخبار مختلفی در حوزه هوایی و ریلی داشت. در یکی از اخباری که در این زمینه حائز اهمیت است به قیمت بلیط هواپیما پرداخته شده است که یکی از اخبار همیشگی حمل و نقل در ماه های گذشته بوده و البته هنوز تمام نشده است.

ماجرا از این قرار است که شرکت هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت را داشت که این افزایش قیمت مورد تایید ستاد تنظیم بازار قرار نگرفت و اگرچه سازمان هواپیمایی کشوری صنعت هواپیمایی را نیازمند اصلاح قیمت می دانست اما در عین حال. معتقد است هرگونه تغییر قیمت باید به تایید ستاد تنظیم بازار برسد.

تقاضای هفته: افزایش 100 درصدی قیمت بلیط هواپیما

اما در تازه ترین بیانیه سازمان هواپیمایی، محمد محمدی بخش اعلام کرد که طی 22 ماه گذشته قیمت بلیت افزایش نیافته است، اکنون شرکت هواپیمایی درخواست افزایش 100 درصدی قیمت بلیت را در شورای عالی حمل و نقل و نظر شورای عالی حمل و نقل کرده است. سازمان هواپیمایی کشوری هم گرفته شده ولی به معنای افزایش 100 درصدی نیست.

محمدی بخش همچنین از توسعه هر چه کمتر حوزه هوانوردی، توجه مضاعف به ورزش های هوایی و هوانوردی عمومی در سال 1402 و امضای تفاهم نامه با بیش از 30 کشور جهان در نیم سال گذشته خبر داد.

از سرگیری هفته: پروازهای لار به امارات

خبر دیگر درباره صنعت هوانوردی هفته، ادامه پرواز لار به امارات است و در همین راستا مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان از فعالیت دو شرکت خارجی در این فرودگاه خبر داد و گفت: پروازهای لارستان به امارات به صورت روزانه انجام می شود. خوب. با راه اندازی پروازهای شارجه تعداد پروازهای خارجی فرودگاه لارستان به 11 پرواز در هفته رسید.

در عین حال آخرین آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می دهد که پروازهای بین المللی در اسفند ماه 1300 نسبت به مدت مشابه در سال 1400، 10 درصد در ارسال و پذیرش مسافر کاهش داشته است.

از سوی دیگر عملیات حاجی تمتتو در 12 خرداد 1402 آغاز شد و شرکت هواپیمایی هما مسئولیت این عملیات را بر عهده دارد. حسام قربانعلی – سخنگوی هما – درباره این عملیات توضیح داد: عملیات اعزام زائران با 387 پرواز پیش بینی شده برای پروازهای خروجی حج و 387 پرواز برای پروازهای برگشت انجام می شود و در 12 مردادماه به پایان می رسد.

حمیدرضا سیدی – مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران – نیز از برگزاری 21 فرودگاه کشور در عملیات حج 1402 خبر داد و از دوبرابر شدن تعداد زائران در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به لغو لغو شده است. از حج محدودیت های کرونا و رفع محدودیت های سنی، در حج امسال حدود 88 هزار زائر و خدمه از فرودگاه کشور عازم خانه خدا می شوند.

هفته افتتاح: راه آهن بستان آباد – تبریز

افتتاح قطار بستان آباد – تبریز از دیگر اخبار حوزه حمل و نقل است که خیراله خادمی مدیرعامل شرکت عمران و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در تشریح آن گفت: اولین مسیر قطاری که امسال اجرا می شود. راه آهن میانی به بستان آباد و بستان آباد به آن تبریز.

وی همچنین بیان کرد: این قطار تبریز و استان آذربایجان شرقی را از طریق یک مسیر میانبر جدید به شبکه ریلی متصل می کند و زمان سفر تبریز به تهران را حداقل چهار ساعت کوتاه می کند و با افتتاح این خط ریلی، مسیر از تبریز نیز کاهش می یابد. تا تهران هشت ساعت می شود، ساعت فرا رسیده است.

به تعویق انداختن هفته: الکترونیکی شدن جاده های عوارضی

عوارض، عوارض الکترونیکی و تاخیر در افزایش قیمت عوارض از دیگر مشکلات حوزه حمل و نقل در هفته گذشته بود. به این ترتیب عباس بیات سرمدی – مدیرکل بهره برداری از عوارضی کشور – درباره علت تاخیر در الکترونیکی شدن عوارض گفت: تامین تراکم کافی برای اخذ 100 درصد عوارض توسط پلیس امکان پذیر نیست. . به تنهایی و زمانی که دفترچه راهنمای انجام این کار بین بیمه و وزارت راه بسته می شود، اما زیر مجموعه بیمه به تعویق می افتد.

وی همچنین درباره علت عدم افزایش قیمت عوارض اظهار کرد: عوارض فعلی مربوط به سال 2019 است و تاکنون تغییری نکرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا