ارتش یمن، فعالیت غول کشتیرانی جهان در دریای سرخ را متوقف کرد

ارتش یمن | دریای سرخ

شرکت مرسک اعلام کرد که پس از حملات پیاپی نیروهای مسلح یمن به کشتی های متعلق به این شرکت، تمامی فعالیت های دریایی در دریای سرخ را متوقف خواهد کرد.

به گزارش میجیک، سخنگوی مرسک، بزرگترین گروه کشتیرانی جهان روز جمعه اعلام کرد که این شرکت تا اطلاع ثانوی تمامی فعالیت های کشتیرانی در دریای سرخ را متوقف می کند.

این در حالی است که ارتش یمن روز گذشته اعلام کرد که یک کشتی متعلق به این شرکت را هدف قرار داده و امروز نیز 2 کشتی را پس از بی توجهی به خطر و در حالی که به سمت سرزمین های اشغالی در حرکت بودند، هدف قرار داد.

سخنگوی شرکت کشتیرانی دانمارکی “EP Muller-Maersk” اعلام کرد که عبور همه کشتی های باری از دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی متوقف می کند و این شرکت آن را به یک مسیر فرعی در اطراف آفریقا می فرستد.

این شرکت در بیانیه‌ای با اشاره به حملات دیروز، پنجشنبه و امروز جمعه به کشتی‌های باری در دریای سرخ نوشت: به تمامی کشتی‌های مرسک در این منطقه که قصد عبور از تنگه باب المندب را دارند دستور داده‌ایم جلوی حرکت خود را بگیرند. تا اطلاع ثانوی سفر کنید.”

شرکت مرسک روز پنجشنبه اعلام کرد که کشتی “مایرسک جبل الطارق” در مسیر صلاله عمان به جده عربستان سعودی هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین امروز شرکت حمل و نقل آلمانی «هاپاگ لوید» نیز حمله به یکی از کشتی های موسوم به «الجسره» در حوالی یمن را تایید و تصمیم خود را مبنی بر تعلیق تمامی کشتی های عبوری از دریای سرخ در سه ماه آینده اعلام کرد. روز

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا