اخذ عوارض در ۴ آزادراه دیگر تا پایان بهار الکترونیکی می‌شود

الکترونیک

آفتاب نیوز:

اخذ عوارض از تمامی عوارضی کشور باید تا پایان سال جاری الکترونیکی شود، این قانون در بودجه 1402 درج شده در قوانین بودجه 99 تا 1401 نیز وجود دارد، اما فرآیند ادغام با عوارضی که اخذ عوارض در آن به صورت دستی انجام می شود. شبکه ETC (پرداخت الکترونیک عوارض) به کندی اجرا شده است.

در همین راستا، «عباس بیات سرمدی» روز چهارشنبه (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت آخرین عوارض الکترونیکی عوارضی گفت: 28 راه عوارضی در کشور فعال است که از این تعداد است. 5 جاده عوارضی متعلق به دولت شامل تهران – قم، تهران ساوه، آزادراه کرج – قزوین، قزوین – زنجان و بندرعباس – بندر شهید رجایی می باشد.

وی تصریح کرد: از 23 راه عوارضی دیگر که بیشتر با سرمایه گذاری های غیردولتی اداره می شود، حدود 12 راه تبدیل به عوارض الکترونیکی شده است و بخشی از آزادراه قزوین – رشت در منطقه قزوین قبل از اجرای جدید به شبکه ETC متصل شد. سال اما از آنجایی که همه مسیرها به هم متصل نیستند، حساب نمی کنیم.

بیات سرمدی افزود: 16 پروژه راهداری باقی مانده که البته بار اصلی تردد در همین جاده به تهران که مجهز به ETC است و 12 راه مشابه اعلام شده است.

وی گفت: انتظار داریم تا پایان بهار محورهای قم – کاشان، ساوه – همدان و زنجان – تبریز که هم اکنون عملیات ETC در آنها انجام می شود به شبکه الکترونیکی راهداری اضافه شود. آزادراه قزوین – رشت نیز چهارمین پروژه ای است که تا پایان بهار به طور کامل به شبکه متصل می شود.

طرح وصول الکترونیکی عوارض از 7 اسفند 1396 آغاز شد و در گام اول چهار راه عوارضی تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان به سامانه ETC (پرداخت الکترونیک عوارض) مجهز شدند. که سه راه دیگر تجهیز شد این سامانه مجهز است و در حال حاضر 12 آزادراه در کشور مجهز به سامانه الکترونیکی اخذ عوارض هستند که به زودی به 16 آزادراه خواهد رسید.

دکمه بازگشت به بالا