احیای صنعت نساجی گیلان در سریع ترین زمان ممکن

صنعت | گیلان

میجیک/گیلان معاون وزیر صمت با بیان اینکه در اسرع وقت صنعت نساجی گیلان را احیا خواهیم کرد، گفت: به زودی گیلان یکی از با کیفیت ترین پارچه های کشور را تولید می کند.

دکتر محمدمهدی برادران امروز در دیدار با استاندار گیلان با نشان دادن وضعیت کارخانه نساجی گیلان گفت: پیش از آغاز سال جدید گزارشی از مدیرکل صنعت نساجی دریافت کردیم. وزارت صلح در خصوص صنعت نساجی در استان گیلان، برای اینکه این صنعت به سرعت توسعه یابد، می توانیم دوباره در گیلان زندگی کنیم.

وی با اشاره به سابقه بسیار طولانی استان گیلان در زمینه نساجی و ریسندگی گفت: در سال های نه چندان دور گیلان یکی از با کیفیت ترین پارچه های کشور را تولید می کرد و باید به این بخش توجه بیشتری شود.

نماینده صنعت عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و صمت در زمینه احیای واحدهای تولیدی کشور و استان گیلان، گفت: : بدون شک امضای این تفاهم نامه به توسعه زراعت چوب و احیای تولید واحد در کشور کمک می کند. تولید در گیلان کمک می کند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز گفت: الحمدلله تلاش دولت مردمی برای حل مشکلات حوزه تولید تمام نشده است.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی فعال گیلان برای کنترل تورم و رشد تولید بر اساس سال ظرفیت تولید و نیروی کار خود را افزایش دهند و مسئولان استانی تولیدکننده شوند.

استاندار گیلان، زراعت چوب را یکی از نیازهای اساسی گیلان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد منطقه دانست و گفت: باید برای تقویت مزیت های صنعت چوب در استان گیلان و رسیدگی بیشتر تلاش شود. آی تی. جنگل هیرکان.

عباسی با بیان اینکه تهدیدها باید در گیلان به فرصت تبدیل شود، تصریح کرد: در اجرای طرح زراعت چوب زمان از دست نمی رود و باید از هر ظرفیتی برای تقویت آن استفاده کرد.

وی با اشاره به درایت دولت جهادی و مردمی سید ابراهیم رئیسی در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد گیلان، تصریح کرد: برخی از کارخانه های گیلان با مشکلاتی از جمله کمبود مواد اولیه، بدهی و سوء مدیریت مواجه هستند و به همین دلیل است. ما در حال تلاش برای حل سریع مشکل ذکر شده هستیم

استاندار گیلان با اشاره به موضوع تعطیلی کارخانه فولاد خزر گیلان و لزوم همکاری بیشتر وزارت حراست برای حل مشکل این حادثه گفت: تاکنون مکاتبات زیادی با حل. مشکل این کارخانه و کارگران و بدهی سنگین برق فولاد خزر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا