اتمام حجت سلیمانی با قدیمی‌های فوتسال: به عقب بر نمی‌گردیم/ اسطوره بمانید!

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره جوانان در تیم ملی گفت: بازیکنان 2015 و 2018 اسطوره هستند. بهتر است اسطوره را حفظ کنیم و بازیکنان جوانتر را رها کنیم.

به گزارش میجیک، اردوی تیم ملی فوتسال بانوان به گفته فروزان سلیمانی از اردیبهشت ماه با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه آغاز می شود.

سلیمانی درباره آغاز اردوی تیم ملی به میجیک گفت: برنامه تمرینی برای فروردین بود اما با توجه به حجم برنامه فدراسیون و نیاز بازیکنان به استراحت بعد از جام نوروزگاه و کفا، تصمیم گرفتیم از اردیبهشت ماه شروع کنیم. این اردوی اصلی با حضور بازیکنان سوپرلیگ و لیگ و ترکیبی از جوانان و چند بازیکن باتجربه برگزار می شود. ممکن است در هر اردویی چند چهره جدید ببینیم که هنوز به آن دعوت نشده ایم.

ترکیب تیم ملی 80 درصد تغییر کرد

وی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری جلسه تدارکاتی با تیم های خارجی برای کمیته بانوان فدراسیون را داده ایم که در دست بررسی است، ادامه داد: باید به تقویم مسابقات نگاه کنیم. با این امید شروع کرده ایم که در آبان ماه یک مسابقه داخل سالن در آسیا برگزار شود. از آنجایی که ترکیب تیم ملی نسبت به سال های 2015 و 2018 70، 80 درصد تغییر خواهد کرد، باید برای رسیدن به هماهنگی و آمادگی در صورت برگزاری اردو، اردو برگزار کنیم.

سلیمانی در ادامه گفت: مسابقات جهانی 2024 نیز با اعلام این خبر برگزار می شود اما زمان دقیق آن مشخص نیست. مشکل ما این است که برنامه مشخصی برای مسابقات بین المللی نداریم. هر سال فقط کافا برگزار می شود و انگیزه را کم می کند. البته تیم هایی مانند ژاپن و تایلند کار خود را انجام می دهند و بازی های تدارکاتی را با اسپانیا و دیگر تیم های مهم دنیا برگزار می کنند. ما باید آماده باشیم، اما به امکانات نیاز داریم.

تکمیل حجت سلیمانی با پیشکسوتان فوتسال: برنمی گردیم/ اسطوره می مانیم!

بازیکنان قدیمی همچنان منتظر دعوت شدن به تیم ملی هستند

سرمربی تیم ملی فوتسال به انتقاد از لیست تیم ملی و دعوت از باتجربه ترین بازیکنان در مسابقات کافا پاسخ داد و گفت: انتقاد را قبول دارم اما امیدوارم منتقدان اطلاعات کافی داشته باشند. در جام کافا بازیکنانی چون نازنین استیکیفر، مریم حکمتی، زینب کرمی، زیبا افروغ را بردیم که برای اولین بار در مسابقات بین المللی بازی کردند. من عاشق رسانه هستم، اما نظر شما در مورد جوانی چیست؟ ما همه را در مسیر تغییر نسل و آوردن جوانانی که در مسابقات بین المللی بازی نکرده اند، رها نمی کنیم.

تصمیم گرفتیم که برنگردیم

وی در این خصوص افزود: در بین قدیمی ها فقط فرشته کریمی، ناسترن مقیمی و فرزانه طوسلی را بردیم. نمی توان گفت بازیکنی مثل فرشته خسروی را می گیری یا نه. او 25، 26 سال دارد و در اوج آمادگی است. بازیکنان قدیمی داریم که حتی در 38 سالگی هنوز منتظر دعوت شدن به تیم ملی هستند اما تصمیم گرفتیم دیگر برنگردیم. از طرفی مربیان ما در کشورهای مختلف با حداقل امکانات کار می کنند و بازیکنان را پرورش می دهند و انتظار دارند بازیکنان مستعدی را در تیم ملی ببینند.

اسطوره بهتر است اسطوره بماند

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه بیان کرد: بازیکنان سال 2015 و 2018 اسطوره هستند. بهتر است اسطوره را حفظ کنیم و بازیکنان جوانتر را رها کنیم. ما بازیکنان دهه هشتادی با انگیزه بالایی داریم که منتظر فرصت هستند. ما نباید این حق را از آنها بگیریم و انگیزه آنها را از بین ببریم.

تکمیل حجت سلیمانی با پیشکسوتان فوتسال: برنمی گردیم/ اسطوره می مانیم!

مردم می گویند که او مرا دوست ندارد

سلیمانی در خصوص احتمال تغییر سرمربی تیم ملی و انتصاب فرد دیگری برای هدایت تیم ملی گفت: شایعات از سوی افرادی مطرح می شود که من را دوست ندارند و طرف مقابل هستند. من از آقای تاج پیام دارم و الان بحثی برای تغییر سرمربی با من نیست. حرف ها برایم مهم نبود و به کارم ادامه دادم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه می خواهم فوتسال از بلاتکلیفی بیرون بیاید و بازی خوبی داشته باشم، ادامه داد: باشم یا نباشم فرقی نمی کند، اما حفظ پویایی و آمادگی فوتسال مهم است. دو عنوان قهرمانی آسیا نمی خواهم تعصب داشته باشم اما خوشبختانه فوتبال و فوتسال بانوان یک معاون ورزشی دارد که تحصیلکرده است و الان یکی از مربیان بدنساز است و می تواند با فکر و مدیریت خوب به فوتسال بانوان کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا