ابلاغیه جدید ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان

طلافروشان

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای از اصلاح ضوابط ویژه خرید، فروش، حمل و نقل و نگهداری فلزات و سنگ‌های قیمتی خبر داد.

به گزارش میجیک، سید مجید رضوی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این ضابطه جدید ویژه خرید، فروش، حمل و نقل یا نگهداری فلزات و سنگ های قیمتی را بر اساس مواد (۸) و (۹) ابلاغ کرد. ) قوانین تغییر کرده است.

بر اساس ماده 8، تنها سه گروه ملزم به ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه جامع تجارت هستند و اطلاعات ثبت شده در سامانه باید با موجودی نگهبانی مطابقت داشته باشد. این سه گروه شامل افرادی است که برای مقاصد تجاری وارد کشور می شوند، افرادی که برای مقاصد تجاری از کشور خارج می شوند و تولیدکنندگان گروه کالایی (د) و تنها تولیدکنندگان شمش طلا از گروه کالایی (ب) هستند.

همچنین فرد مذکور در صورت حذف کالا باید اطلاعات را در سامانه جامع معاملات ثبت کند. تایید نهایی خروج کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط به مدارک، شواهد، مدارک یا اسناد مربوطه توسط مالک یا متولی می باشد.

حذف به معنای رویدادی است که از دسترسی به مواردی که شامل موارد زیر است جلوگیری می کند. از قبیل سرقت، مفقود شدن و ضبط یا ضبط به دستور مراجع قضایی.

بر اساس ماده 9، چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از ابلاغ اصلاحیه ماده (8) این مصوبه، با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (بر اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع تجارت)، حداکثر افراد مشمول این مصوبه (اشخاص موضوع فصل دوم و سوم) (این مصوبه) نسبت به ثبت خرید و فروش اقدام کنند، اصلاحیه قطعی شده و در صورت لغو اصلاحیه ماده (8) خواهد بود.

لازم به ذکر است فروشندگان مصنوعات طلا (با مجوز قانونی معتبر) می توانند تا پایان روز نسبت به ثبت اطلاعات مربوطه اقدام نمایند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا