آمار ازدواج بسیار کم شده است/بیشترین تجرد در میان دهه شصتی‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آمار ازدواج | اخبار ایران

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، انسیه خزعلی معاون زنان رئیس جمهور درباره بیمه زنان خانه دار اعلام: بیمه زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند برای اولین بار در این دولت اجرا شد. این یک قانون بالادستی سال هاست که به دلیل کمبود اعتبار تا همین اواخر اجرا نمی شد.

وی افزود: امیدوارم این موضوع برای بانوان شهری نیز محقق شود. همچنین ناباروری هم اکنون از حمایت 100 درصدی بیمه برخوردار است. زنان باردار و شیرده تا پایان شیردهی و فرزندانشان تا پایان 5 سال بیمه هستند.

وی درباره رسالت دفتر ریاست جمهوری زنان و خانواده گفت: دفتر ریاست جمهوری زنان و خانواده یک نهاد ستادی است که در درجه اول مسئولیت برنامه ریزی، سیاست گذاری و هماهنگی با دستگاه ها و نظارت بر اجرا را بر عهده دارد.

خزعلی گفت: نمی توان گفت که دفتر ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به طور مستقیم در امور اجرایی دخالت دارد، اما این دفتر با نظارت دقیق بر اجرای قوانین می تواند بسیاری از دستگاه های اجرایی را عزل کرده و قوانین را به صحنه بیاورد.

ما مقررات و قوانین زیادی داریم اما در اجرا ضعیف هستیم

خزعلی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در کشور این است که قانون اجرا نمی شود. ما مقررات و قوانین زیادی داریم اما در اجرا ضعیف هستیم. دلایل آن کمبود بودجه، کمبود نیروی انسانی کافی، کمبود تجهیزات و … است.

وی گفت: البته گاهی قوانین خیلی حساب شده است گری حمایت بودجه و امکانات و آماده سازی زمین را در نظر نمی گیرند و این مشکل قانون گذاری است. در حوزه زنان می خواهیم این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

وی گفت: شاید بزرگترین چالش به خاطر ستاد ما باشد. ما می خواهیم در آن صحنه کارهای زیادی انجام دهیم فصلاینجوری نمیشه شاید یک گزارش خواهش كردن هیچ راه حلی وجود ندارد، زیرا ممکن است یک گزارش باشد خواهش كردن بخش برای تحرک وای بله، اما به دلیل شرایط خاص سازمان گاهی نه تنها بودجه به تکلیف نمی رسد، بلکه به برنامه ما هم می رسد. از این رو این گزارش خواهش كردن همچنین به اعدام ختم نمی شود.

معاون زن رئیس جمهور گفت: از این رو در تلاش هستیم تا برای سفر به استان از نهادهای مختلف اعتبار بگیریم. نیازهای استان به ویژه در حوزه زنان و خانواده را بررسی می کنیم و با اخذ اعتبار و دادن آن به دستگاه های اجرایی مربوطه سعی در ایجاد فاکتورهای کاری داریم. در یک ماه گذشته سعی کردیم هر هفته با مسئولان استانی از استاندار گرفته تا مدیر استانی ارتباط برقرار کنیم تا توافق را پیگیری کنیم. آیتم توانسته است بسیاری از موارد مورد نظر شما را پیاده سازی کند.

خزعلی در خصوص توانمندسازی زنان با نگاهی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقش زن در خانواده گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که از یک سو به زن به عنوان موجودی مستقل نگاه شود نه مانع. برای پیشرفتش و از طرفی رهبر نباید نقشی داشته باشد. جایگزین زن در خانواده و محوریت زن در خلقت مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیانات رهبری درباره نقش زن و مرد در خانواده ادامه داد: رهبری در عین حال نقش زن را بیان کردند. مهمتر و نقشی که زن می تواند در بارداری، شیردهی و تربیت فرزند داشته باشد قابل تغییر نیست. لطف خداوند، زن را مظهر گذر نسل ها قرار داده است، بنابراین تلاش ما بر این است که زنان را به گونه ای متعادل برنامه ریزی کنیم که این دو نقش را از دست ندهند تا مستقل باشند و برای کار و پیشرفت عمل کنند. مرکز و حامی خانواده فرزندان کمبود مادر را احساس نمی کند.

سیستم Vare پروژه های زنان را در دستور کار قرار دادیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توضیح داد: از این رو نظام Vare پروژه های زنان را در دستور کار قرار دادیم. ما به دنبال این سیستم هستیم Vare کار زنان 20 تا 40 ساله که زنان باید از آن برای خانواده و فرزندان خود بهره مند شوند را می توان با نوع کار، ساعات کاری، دورکاری یا کار شخصی متفاوت دید. اگر می توان کار را به خانه منتقل کرد باید به خانه منتقل شود و در این راستا طرح خانه مولد را در دستور کار داریم تا زنان بُعد متفاوتی از وجود را بیان کنند.

24 میلیون زن در سنین باروری وجود دارد

وی در برنامه «پل مدیریت» رادیو تهران در بخشی دیگر از سخنان خود درباره لزوم توجه به معضل جمعیت، اظهار کرد: در آمار و سرشماری سال 65، 10 میلیون زن در سنین باروری وجود داشته و به تعداد. ایجاد کننده آنها 2 میلیون نفر هستند. امروزه 24 میلیون زن در سنین باروری وجود دارد و تعداد تولدها یک میلیون نفر است. سال 65 اوج کمبودها، غیبت ها و جنگ بود و خانواده وضعیت عادی و راحتی نداشت، اما فکر استفاده از آن به عنوان سرمایه بود. بچه داشتن قبلا، پیش از این.

تعداد فرزندان در خانواده های با وضعیت مالی خوب کمتر است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بر جمعیت تاثیرگذار است، در عین حال گفت: در تحقیقی که جهاددانشگاهی انجام داده کمتر از 30 درصد خانواده ها مشکلات اقتصادی را به بچه داشتن افزایش یافته است می بینیم که تعداد فرزندان در خانواده های با وضعیت مالی خوب کمتر است و نمی توان رابطه نزدیکی بین وضعیت اقتصادی خوب و تعداد فرزندان یا فرزندپروری گفت. ما شاهد بوده ایم که نخبگان ما گاهی از خانواده های متوسط ​​و زیر متوسط ​​و دارای فرهنگ غنی به این مرحله رسیده اند، اما دولت باید از مشکلات اقتصادی نیز حمایت کند. بودجه برخی از موارد قانون تصرف جوانان دیده نشده است و اگر دیده شود قابل انجام است.

ازدواج و فرزند بسیار کم است

خزعلی خاطرنشان کرد: تعداد کمی متاهل هستند بچه داشتن سن ازدواج برای زنان به 25 سال و برای مردان به 29 سال کاهش یافته است بچه داشتن به بیش از 30 سال رسیده است. نگاه به ازدواج تغییر کرده و اکنون شاهدیم که در محیط و مناطقی که وضعیت فقر بیشتر است، تعداد فرزندان بیشتر از مناطق مرفه است. شماره چهار دوقلو کافی نیست و می توانیم برای آنها خانه تهیه کنیم. ما از وزارت راه تقاضای مسکن رایگان و نه تنها در چهار قسط کردیم دوقلو که در برخی استان ها انجام شده است.

وی درباره سایر تسهیلاتی که دولت برای افزایش جمعیت در نظر گرفته است، گفت: یکی دیگر از وظایف، ارائه تسهیلات برای زوجین است. شصت بود. دهه شصتی ما بیش از هر دهه دیگری مجردتر و پرجمعیت تر است.

خزعلی اعلام کرد: 21 درصد جمعیت ما دهه شصت، 15 درصد دهه هفتاد، 15 درصد دهه هشتاد و 9 درصد دهه نود هستند. بنابراین اگر سن شصت سالگی شرایط ازدواج خوبی داشته باشد می تواند کشور را جوان نگه دارد. در روستا دو برابر شهر تجرد داریم. این سیاست در سال گذشته برای زوج های مجرد دهه تسهیلات در نظر گرفته است شصت آن را در دستور کار قرار دادیم. امسال وضعیت بودجه اجازه ادامه این سیاست را به ما نمی دهد اما در نظر داریم بسته حمایتی از آنها داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ازدواج خانواده باید آسان باشد. خواهش كردن و زندگی ساده را در دستور کار خود قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا