آغاز مطالعات برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز در کشور

میجیک/خوزستان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مطالعات برای یافتن ذخایر جدید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد این مطالعات می تواند برای کشورمان امیدوارکننده باشد.

به گزارش میجیک، محسن خجسته آنلاین امروز (14 خرداد) در سالروز کشف نفت در مسجد سلیمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت نفت و گاز کشور در مسجد سلیمان راه اندازی شد و به همین دلیل این شهر منشا نفت کشور

وی با بیان اینکه مردم جهان مسجد سلیمان را با کشف نفت می شناسند، تصریح کرد: مهمترین سرمایه های کشور ما در دوران معاصر مربوط به اکتشافات در حوزه نفت و گاز است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بیش از 70 درصد اکتشافات گاز و بیش از 50 درصد اکتشافات نفتی پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته است. خوشبختانه ذخایر ناشناخته اکتشافی در کشور ما بسیار مهم، متعدد و ارزشمند است.

خجسته آنلاین تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اهمیت نفت و گاز باید گفت که مطالعات بسیار دقیق، کارهای تحقیقاتی، مطالعاتی، زمین شناسی و … در کشور با شرکت ملی منطقه نفت خیز جنوب، نفت انجام می شود. پژوهشکده صنعتی و همچنین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در زمینی به مساحت حدود 140 هزار کیلومتر مربع آغاز به کار کرده است.

لزوم تخصیص بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی به استان های نفت خیز

وی ادامه داد: تقریباً 3500 حلقه چاه در منطقه وجود دارد که امیدواریم با اتمام مطالعات بتوانیم اعلام کنیم که ذخایر جدید قابل توجهی کشف کرده ایم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید برنامه ریزی لازم برای این دارایی زیرزمینی با کشف را داشته باشیم، گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که این مطالعات می تواند برای کشور ما امیدوارکننده باشد.

خجسته آنلاین افزود: باید سهم قابل توجهی از درآمدهای نفتی را نسبت به ماه به استان های نفت خیز و کشورهای گاز خیز اختصاص دهیم زیرا معتقدیم توسعه مناطق نفت خیز از جمله خوزستان باید متوازن باشد. توسعه.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه 700 میلیارد تومان اعتبار به مسجد سلیمان این شهر برای ایفای مسئولیت اجتماعی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: 200 میلیارد تومان اعتبار استفاده شده و حدود 80 پروژه در این زمینه ایجاد شده است. در دومین سفر رئیس جمهور به خوزستان اعتبار جدیدی برای این شهر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا