آغاز رزمایش‌ کره‌جنوبی با آمریکا در سایه نگرانی از تحرکات کره‌شمالی

آمریکا

امروز (دوشنبه)، سربازان کره جنوبی رزمایش دفاعی سالانه “هوگوک” خود را آغاز کردند. هدف از این کار تقویت توانایی پاسخگویی به تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی در بحبوحه تنش بر سر فعالیت نظامی است.

به گزارش میجیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رزمایش که قرار است روز شنبه به پایان برسد، جدیدترین رزمایش نظامی کره جنوبی در هفته های اخیر است که شامل فعالیت های مشترک با آمریکا و ژاپن نیز می شود.

آخرین مانورهای میدانی در سئول در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی در سال جاری سطح بی‌سابقه‌ای از آزمایش‌های تسلیحاتی را انجام داده است که اخیراً در روز جمعه، موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و صدها گلوله توپخانه را در نزدیکی مرز بین کره‌ای که به شدت نظامی شده است، شلیک کرده است.

پیونگ یانگ به شدت به فعالیت های نظامی مشترک و تحرکات کره جنوبی واکنش نشان داده و اقدامات متقابل را تحریک آمیز و تهدیدآمیز خوانده است. اما سئول گفت که این مانورها عادی و دفاع محور بوده است.

در همین حال، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نیروهای کشورش به همراه نیروهای آمریکایی بر حفظ آمادگی و ارتقای توانایی سربازان برای انجام عملیات مشترک در طول رزمایش هوگوک تمرکز خواهند کرد.

در بیانیه این نهاد آمده است: این نیروها مانورهای شبانه روزی را در دنیای واقعی برای مقابله با تهدیدات هسته ای، موشکی و کره شمالی شبیه سازی می کنند تا بر توانایی انجام ماموریت در زمان جنگ و زمان صلح تسلط پیدا کنند. افزایش دادن. توانایی همکاری با نیروهای آمریکایی

هفته گذشته، تنش ها پس از شلیک موشک و بیش از 500 گلوله توپ توسط کره شمالی و پرواز ده ها هواپیمای جنگی در نزدیکی مرزهای دریایی مستعد درگیری بالا گرفت.

قانونگذاران کره جنوبی می گویند کره شمالی آماده سازی برای انجام اولین آزمایش هسته ای خود از سال 2017 را به پایان رسانده است و ممکن است این کار را از زمان برگزاری کنگره اصلی حزب کمونیست چین از روز یکشنبه تا انتخابات میان دوره ای آمریکا در 7 نوامبر انجام دهد. اما برخی از تحلیلگران انتظار ندارند پیونگ یانگ آزمایشی را قبل از پایان کنگره چین انجام دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا